آتش بس تلاشی برای توقف پیشروی ما علیه روسیه است

رئیس‌جمهور اوکراین پذیرفتن آتش‌بس را رد کرد و گفت: «کسانی که به ایجاد رعب و وحشت در کشور ما ادامه می‌دهند، قطعاً برای زندگی ارزشی قائل نیستند و حتی به دنبال صلح نیستند».

پیش از این، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به اعلام آتش بس روسیه در جنگ اوکراین واکنش نشان داده و گفته بود که آتش بس 36 ساعته اعلام شده از سوی رئیس جمهور روسیه در سراسر جبهه نظامی اوکراین، تلاشی برای یافتن مقداری اکسیژن بوده و سعی شده از روسیه نفس بکشد.

بایدن در حالی که در اتاق خبر کاخ سفید ظاهر شد در پاسخ به درخواست خبرنگاران در مورد موضع خود در مورد آتش بس اوکراین روسیه گفت: «من فکر می کنم او در تلاش است تا مقداری اکسیژن دریافت کند.

در عین حال، بایدن اضافه کرد که نمی خواهد به هر آنچه پوتین می گوید واکنش نشان دهد. به گفته رئیس جمهور آمریکا، روسیه ظاهرا آماده بمباران بیمارستان ها، مهدکودک ها و کلیساها در فصل تعطیلات بود.

این واکنش‌ها پس از درخواست کریل اسقف اعظم کلیسای ارتدکس روسیه از طرف‌های جنگ در اوکراین برای اعلام «آتش‌بس کریسمس»، رئیس‌جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین، شب قبل و اصلاً در کریسمس، در مرزهای اوکراین رخ داد. عملیات نظامی روسیه در اوکراین دستور توقف آتش را صادر کرد.

در فرمان پوتین که توسط کاخ کرملین منتشر شد، آمده است: بنا به درخواست اعلیحضرت کریل، وزیر دفاع فدراسیون روسیه را به انجام عملیات نظامی در تمام خطوط مقدم بین طرفین (جنگ) در اوکراین، از ساعت 12 می‌رساند. از ساعت 30 بعدازظهر تا 24:00 روز 7 ژانویه امسال آتش بس اعلام کنید.

به ترتیب زیر می خوانیم: با توجه به اینکه تعداد زیادی از شهروندان ارتدوکس در مناطق درگیری زندگی می کنند، از طرف اوکراینی می خواهیم آتش بس اعلام کند و به آنها اجازه دهد آداب و رسوم شب قبل از کریسمس و روز تولد را رعایت کنند. برای جایگزینی مسیح

بسیاری از مسیحیان ارتدکس، از جمله ارتدکس های کلیساهای روسیه و اوکراین، کریسمس را در 7 ژانویه بر اساس تقویم جولیان (تقویم رومی) جشن می گیرند. این تقویم 13 روز با تقویم میلادی تفاوت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید