آتش سوزی گسترده در منطقه حفاظت شده حیز

آتش سوزی گسترده در منطقه حفاظت شده حیز

روز جدید : کهگیلویه و بویراحمد فرماندار شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد از آتش سوزی در جنگل ها و مراتع منطقه حفاظت شده خائیز این شهرستان خبر داد.

سیدعزیز موسوی گفت: آتش سوزی منطقه حفاظت شده حییز از شامگاه جمعه سوم تیرماه از روستای پیربادامی آغاز و با تلاش نیروها در ابتدا مهار شد.

وی گفت: متأسفانه به دلیل وزش باد شدید در نماز مغرب، آتش دوباره شعله ور شد و گسترش یافت و همچنان ادامه دارد.

فرماندار شهرستان کهگیلویه خاطرنشان کرد: فرماندار و معاون عمرانی فرمانداری، دستگاه های خدمات رسان و نیروهای مردمی هم اکنون در منطقه حضور دارند.

موسوی تصریح کرد: نیروها با هواکش در تلاش برای مهار و مهار آتش بودند که بنزین هواکش ها تمام شد و به دلیل صعب العبور بودن منطقه منتظر پشتیبانی هستم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه منطقه حیز حفاظت شده و صعب العبور است، در صورتی که تا فردا آتش مهار نشود و گسترش یابد، درخواست هلیکوپتر می کنیم زیرا مهار و مهار آتش در این شرایط دشوار است.

فرماندار کهگیلویه در خصوص علت آتش سوزی گفت: علت آتش سوزی هنوز مشخص نیست اما احتمالاً انسانی بوده است.

موسوی تاکید کرد: تاکنون آتش به زیستگاه حیات وحش منطقه حفاظت شده حیز نرسیده است.

وی بیان کرد: میزان خسارت هنوز مشخص نیست اما ارزیابی اولیه نشان می دهد که تاکنون حدود سه تا چهار هکتار آسیب دیده است و آتش در دو یا سه نقطه است.

فرماندار شهرستان کهگیلویه گفت: نمایندگان مردم شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در شورای اسلامی پیگیر وضعیت و جزئیات آتش سوزی منطقه حفاظت شده خیس هستند بنابراین در صورت نیاز به پیگیری و رایزنی، او کمک خواهد کرد.

لازم به ذکر است منطقه حفاظت شده خائیز به وسعت 33 هزار و 385 هکتار بر اساس مصوبه 163 مورخ 77/10/23، کلهنگ، بادام وحشی، ارجان، خوشک در ردیف مناطق حفاظت شده کشور قرار گرفته است. ، تفنگ، گیاهان دارویی و گونه های خانواده غلات و گونه های جانوری عبارتند از: بز، گرگ، کفتار، شغال، روباه، تش، کاراکال، پلنگ و پرندگانی مانند کبک، ساکت، بحری و دلیا.

معروف ترین گونه جانوری در این منطقه حفاظت شده، بابونه و بز است که این منطقه را به یکی از مطلوب ترین زیستگاه های بز و بز در کشور تبدیل کرده است.

یادآور می‌شویم روز پنج‌شنبه 17 خرداد 1398 در منطقه حفاظت‌شده خائیز کهگیلویه آتش‌سوزی رخ داد که پس از حدود 5 شبانه‌روز تلاش هوایی و زمینی و استفاده از چند دستگاه آتش‌سوزی مستقر شد و اطفا شد. بالگردها.

.

آتش سوزی گسترده در منطقه حفاظت شده حیز

آتش سوزی گسترده در منطقه حفاظت شده حیز

آتش سوزی گسترده در منطقه حفاظت شده حیز

دیدگاهتان را بنویسید