آثار آلودگی دیه مردم اراک است و باید جمع شود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; در جلسه رسمی شورای کلانشهر اراک که با حضور تمامی اعضا تشکیل شد، کل بودجه یک میلیارد و 880 میلیون تنی سال 1401 شهرداری اراک با پنج رای موافق، پنج رای مخالف و یک رای ممتنع به تصویب نرسید. .

عباس خسروانی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک روز گذشته با بیان اینکه بودجه 1401 شهرداری در صحن علنی شورا با شهرداری مخالفت کرد، گفت: دستور کار کمیته برنامه و بودجه برای بررسی تعیین شده است.

وی تاکید کرد: دلیل اصلی مخالفت اعضای شورا بیشتر به دو مقوله «عدم تعهد برنامه های شهرداری به بودجه» و «عدم بودجه املاک» است که مقرر شد در کمیته بودجه بررسی شود. جلسه در روز شنبه

خسروانی افزود: امسال وزارت کشور آخرین مهلت تصویب بودجه را 10 اسفند اعلام کرد. با توجه به تعطیلی روز سه شنبه 10 اسفند، قرار است این بودجه در روز شنبه بررسی و تصویب شود. اعضا آن را نهایی خواهند کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک گفت: در حوزه درآمد به ویژه در مقوله عوارض آلایندگی باید درآمد بیشتری در نظر گرفته شود و شهرداری را وادار به اخذ مالیات از صنایع آلاینده از طریق قوه قضائیه کرد زیرا این عوارض دیه است. از مردم اراک جمع آوری شود.برای کاهش آلودگی و بهبود محیط زیست انسانی هزینه شود.

وی با ابراز امیدواری از اینکه در سال آینده دولت باید نسبت به شهرداری ها نگاه و زاویه داشته باشد، تصریح کرد: سال هاست که دولت شهرداری ها را با مشکلات و گرفتاری های زیادی رها کرده است و به طور قاطع در حال قطع کمک های دولتی برای نوسازی پارک حمل و نقل عمومی هستیم. “ما به پروژه های ساختمانی در مقیاس بزرگ و غیره نیاز داریم.

خسروانی گفت: شورا در بودجه سال 1401 رویکردی سختگیرانه در کاهش بودجه جاری به 28 درصد نشان داد و 72 درصد از بودجه را برای امور عمرانی و خدماتی به شهر و شهروندان اختصاص داد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک گفت: پیش بینی این است که بتوانیم بودجه سال 1401 را در قالب متمم بودجه به 2000 میلیارد تن برسانیم و سپس بتوانیم بخشی از برنامه های خود را به ویژه در سال جاری اجرایی کنیم. بخش اکتساب

وی در پایان گفت: در جلسه دیروز از شهرداری خواستم تا پس از تصویب، بودجه را در قالب «بودجه ساده» برای افکار عمومی منتشر کند تا مردم و نهادها بر بودجه شهر نظارت داشته باشند و مالیات و عوارض را بدانند. آنها می پردازند. “هزینه آن کجاست؟

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید