آخرین اخبار از زلزله ۷.۸ در ترکیه و سوریه/ ۵۲۱ کشته تا کنون

آخرین اخبار از زلزله ۷.۸ در ترکیه و سوریه/ ۵۲۱ کشته تا کنون

تا ساعت 11 صبح در ترکیه، مقامات مرگ بیش از 284 نفر را در 10 شهر در سراسر کشور از جمله دیرالزور تایید کرده اند و تعداد مجروحان را 2323 نفر گزارش کرده اند.وزارت بهداشت سوریه نیز اعلام کرده است که 237 نفر در این کشور کشته شده اند. در استان های حلب، لاذقیه، حماه و طرطوس این کشور کشته و بیش از 600 نفر زخمی شدند. تاکنون 521 مورد فوتی در این دو کشور تایید شده است.

زمین لرزه ای به بزرگی 7.8 ریشتر صبح امروز جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند.

این زمین لرزه در ساعت 04:17 بامداد رخ داد. این زمین لرزه در کشورهای لبنان، فلسطین، عراق، اردن، مصر و عربستان سعودی نیز احساس شد.

به گفته شاهدان، این زمین لرزه حدود یک دقیقه به طول انجامید و باعث وحشت مردم شد. بسیاری از مردم در سرمای زمستان به خیابان ها ریخته اند.

بر اساس گزارش ها، این زمین لرزه علاوه بر تلفات جانی، خسارات زیادی به منازل و ساختمان های مسکونی وارد کرده و تعداد زیادی از آنها را تخریب کرده است.

تا ساعت 11 صبح در ترکیه، مقامات کشته شدن بیش از 284 نفر در 10 شهر این کشور از جمله دیاربکر را تایید کردند و تعداد مجروحان را 2323 نفر اعلام کردند.

وزارت بهداشت سوریه همچنین از کشته شدن 237 نفر در استان های حلب، لاذقیه، حماه و طرطوس این کشور و زخمی شدن بیش از 600 نفر خبر داد.

کانون این زمین لرزه در 23 کیلومتری شرق نورداغ در استان غازی آنتپ و در عمق 24 کیلومتری زمین بوده است. غازیانتپ کمی بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد و یکی از مراکز صنعتی ترکیه است که در مرز سوریه قرار دارد. قلعه تاریخی غازی آنتپ ترکیه پس از زلزله امروز به طور کامل تخریب شد.

طبق اعلام کانال خبری. ترکیه، این زمین لرزه خسارات جانی و مالی زیادی در 10 استان ترکیه به بار آورد.

ساعت ده صبح مرکز لرزه نگاری ترکیه اعلام کرد: تاکنون 6 پس لرزه با بزرگی بیش از 6 ریشتر در ترکیه به ثبت رسیده است که بزرگترین آنها 6.6 در مقیاس ریشتر است.

دیدگاهتان را بنویسید