آخرین اخبار از Omicron در ایران/ بازگشت نارنجی به نقشه تاج کشور

روز جدید پس از نزدیک به دو سال، تعداد مرگ و میر ناشی از تاج به کمتر از 20 نفر در روز کاهش یافته است. کارشناسان بر این باورند که عادی سازی می تواند دروازه ای برای یک بحران جدید با ویروس جهش یافته آفریقایی باشد. بازگشت پرتقال به نقشه تاج ایران زنگ خطری است که نباید نادیده گرفت.

کاهش چشمگیر مرگ و میر و کم سابقه بودن آن در 22 ماه گذشته، اگرچه ممکن است نویدبخش بهبود وضعیت اپیدمی در ایران باشد، اما بازگشت رنگ نارنجی به نقشه تاج ایران زنگ خطری است که نباید نادیده گرفت.

کارشناسان بهداشتی در این زمینه تاکید می کنند در شرایطی که ویروس آمیکرون در ایران فعال شده است، به دلیل شیوع بسیار بالای این نوع ویروس در کشور، نباید از علائم چشم پوشی کرد و به آمار روی کاغذ پرداخت، زیرا می تواند منجر به الف منجر به خطاهای محاسباتی در مدیریت موقعیت شود.

به گفته این گروه، افزایش نرخ ارجاع به بیماران سرپایی در برخی استان ها از جمله خراسان رضوی نشانه ای است که نباید نادیده گرفته شود و این روند می تواند منجر به انفجار در موارد بیماری در هفته های آینده شود.

آنها همچنین به وضعیت بحرانی کشورهای اروپایی و بازگشت بسیاری از محدودیت‌ها برای مدیریت ارزان کرونا با فعالیت ویروسی جهش‌یافته آفریقایی اشاره می‌کنند و در سطح جامعه متعهد هستند و این امر تعداد بیماران را در 10 روز افزایش می‌دهد.

این گروه بر این باور است که در شرایط کنونی اکثر افرادی که سرماخورده می شوند در واقع به ویروس آمیکرون مبتلا هستند و علیرغم پروتکل های بهداشتی و قرنطینه ای آنها، این امر در جامعه به ویژه در شهرهای صنعتی که فوران می کنند مانند یک بمب ساعتی به نظر می رسد. لحظه به لحظه نزدیک تر و نزدیک تر می شویم.

کارشناسان بهداشت معتقدند تهویه مناسب در فضاهای داخلی مانند ادارات، مراکز خرید، حمل و نقل عمومی و البته مراسم مختلف خانوادگی به همراه رعایت پروتکل های بهداشتی و تکمیل فرآیند واکسیناسیون با دوز سوم می تواند عاملی برای مدیریت هزینه های کم بیماری باشد. در آینده.

به گفته این گروه، اگرچه آمیکرون در شرایط کنونی بیماری بسیار خفیف تری به نظر می رسد و اصلاً نگران کننده نیست، اما به دلیل شیوع بسیار بالای این ویروس در گروه های پرخطر، عاملی برای نادیده گرفتن این مشکلات است. هیچ یک از موارد فوق را رعایت نکنید این امر باعث بدتر شدن وضعیت و افزایش تعداد موارد و مرگ احتمالی می شود.

کارشناسان بهداشت به هموطنان توصیه می کنند در تمامی موارد رعایت پروتکل های بهداشتی دقت لازم را داشته باشند و در صورت مشاهده علائم سرماخوردگی، خود را از سایر افراد جدا کرده و در اولین گام دستور کار به پزشک مراجعه کنند.

استان خراسان رضوی/ تعداد مراجعات به مراکز منتخب تاج نسبتاً نگران کننده است.

محمدحسن درخشان با اشاره به اینکه در شهرستان های فریمان، درگز، چناران، تایباد، رشتار، کوهسره، گلبهار، حف و مشهد 1 افزایش تعداد مستحبات مشهودتر است، گفت: از نظر وضعیت کنترل شده ای داریم. بیماری ضربان قلب عروق کرونر قلب، اما تعداد مراجعات در این شهرها همچنان بالاتر از حد انتظار است.

وی افزود: پوشش واکسیناسیون به ویژه برای افرادی که دوز دوم واکسن را بیش از 3 ماه دریافت کرده اند می تواند در کنترل علائم بیماری و کاهش بستری شدن در بیمارستان موثر باشد.

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: افراد بالای 18 سال که علائم سرماخوردگی ندارند باید در اسرع وقت نسبت به دریافت نوبت سوم واکسن خود اقدام کنند.

درخشان گفت: استفاده از ماسک، رعایت فاصله و شستن مرتب دست ها در پیشگیری از این بیماری موثر است.

استان اصفهان/ 29 مورد خاص آمیکرون شناسایی شده است

پیمان آگدک با اشاره به وضعیت عروق کرونر در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در 24 ساعت گذشته 22 مورد مثبت عفونت قطعی در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گزارش شده است. علوم پزشکی در اصفهان.

وی افزود: در این مدت 47 بیمار کرون در بیمارستان ها و مراکز درمانی بستری شدند که با ترخیص 45 بیمار تعداد کل بیماران بستری به 272 نفر رسید که از این تعداد 52 نفر در بخش های مراقبت ویژه بستری شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درباره آمار فوت تاج در استان گفت: شب گذشته 2 پا مشخص و 2 پا مشکوک به تاج در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ثبت شد. .

آگدک گفت: تا روز جمعه 17 دی ماه بر اساس آخرین آمار 29 مورد خاص آمیکرون در مراکز درمانی اصفهان شناسایی شده است که 17 مورد در اصفهان، 5 مورد در فلاورجان، 3 مورد در خمینی شهر، 2 مورد در مبارک شهرضا، یک و یک نفر در بویین میاندش مبتلا شدند.

استان بوچر/ تا امروز 3 مورد آمیکرون به ثبت رسیده است

سعید کشمیری با بیان اینکه تاکنون 3 مورد عفونت آمیکرون در استان بوشهر شناسایی شده است، گفت: به استثنای این 3 مورد خاص که در استان شناسایی شده، هیچ مورد جدیدی از عفونت آمیکرون در استان وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: نمونه موارد مشکوک به بیماری آمیکرون برای آزمایش به تهران ارسال می شود. بر اساس مطالعات منتشر شده در سراسر جهان، تزریق سوم واکسن کرونا برای مصونیت در برابر بیماری آمیکرون مورد نیاز است.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: در حال حاضر استفاده مکرر از ماسک، فاصله اجتماعی، تهویه داخلی و اقدامات بهداشتی و بویژه تزریق سوم برای مقابله با شیوع گونه جدید کرونا توصیه می‌شود.

وی از بستری شدن 20 بیمار جدید کرون در بیمارستان های استان خبر داد و خاطرنشان کرد: تعداد بیماران کرون بستری در مراکز درمانی بوشهر به 45 نفر رسیده است.
اگر می خواهید بیشتر بفروشید، برایان تریسی 8 راه حل ویژه برای شما دارد!

اگر می خواهید بیشتر بفروشید، برایان تریسی 8 راه حل ویژه برای شما دارد!
پیشنهاد امروز
یکتانت: واکسن

کشمیری با اشاره به اینکه هم اکنون دو بیمار کرون در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند، افزود: طی 24 ساعت گذشته هیچ مورد فوتی گزارش نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: از ابتدای اپیدمی تاج در استان بوشهر تاکنون 2 هزار و 35 نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

استان کرمان/ 3 مورد آمیکرون شناسایی شد

حسین صفی زاده معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از شناسایی 3 بیمار مبتلا به سویه Omicron در استان کرمان خبر داد و گفت: پس از انجام آزمایشات در استان کرمان، 3 بیمار مبتلا به سویه جدید Omicron شناسایی شدند که دو نفر زن بودند. 29 و 35 ساله و مردی 54 ساله است.

وی گفت: دو نفر از بیماران به داخل و خارج از کشور سفر کرده اند و یکی از آنها سابقه تماس با مسافران یکی از استان های همجوار را داشته است. وی گفت: متأسفانه هیچ یک از سه بیمار شناسایی شده نوبت سوم واکسن کراون را دریافت نکردند. در یک مورد، او تنها یک دوز از واکسن را دریافت کرد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه اقدامات قرنطینه و غربالگری برای این بیماران و اطرافیان انجام شده است، گفت: علاوه بر پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و عدم جمع آوری و تزریق است. دوز سوم واکسن تاج را در اسرع وقت دریافت کنید.

سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار بستری‌ها و فوتی‌های مثبت ناشی از بیماری کووید در ساعت 19 روز گذشته، گفت: در حال حاضر تعداد کل بستری‌های مثبت عروق کرونر در بیمارستان‌های کرمان گزارش شده است. استان 110 مورد.

وی ادامه داد: از این تعداد 52 نفر در دانشگاه علوم پزشکی کرمان، 7 نفر در دانشگاه علوم پزشکی رفسنج، 12 نفر در دانشگاه علوم پزشکی گیرافت، 4 نفر در دانشگاه علوم پزشکی بم و 35 نفر در دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان هستند.

صحبتی با اشاره به بستری شدن 24 بیمار جدید عروق کرونر در بیمارستان های استان کرمان گفت: مجموع بستری های مثبت عروق کرونر در استان از زمان شیوع کووید 19 تاکنون به 44 هزار و 447 نفر رسیده است.

وی به فوت دو بیمار دیگر کرونا در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع قربانیان کرونا در استان کرمان از ابتدا تاکنون به 5 هزار و 184 نفر رسیده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان آمار اولین واکسن تاج تزریقی در استان کرمان را دو میلیون و 156 هزار و 146 دوز عنوان کرد و گفت: دومین واکسن تاج تزریقی در استان یک میلیون و 873 هزار و 813 دوز و واکسن بوده است. تزریق کرونا در استان 286729 دوز است.

استان کرمانشاه / شناسایی 12 مورد آمیکرون

تعداد مبتلایان به ویروس امیکرون رو به افزایش است و گزارش وزارت بهداشت شب گذشته 12 مورد ابتلا به این سویه را در استان کرمانشاه شناسایی کرد.

این در حالی است که از 14 شهرستان استان، دو شهر هرسین و کانگورو زرد و بقیه شهرها قرمز هستند.

شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در حال حاضر 89.4 درصد افراد بالای 12 سال در استان نوبت اول و 77 درصد دوز دوم و 17، 5 درصد سومین دوز واکسن تاج را دریافت کردند.

وی گفت: نیروهای بهداشت و درمان با تمام توان به مردم خدمات ارائه می کنند و هم اکنون تمامی واکسن ها به جز واکسن آسترازنکا در مراکز اجتماعی استان ها موجود است.

شکیبا گفت: با توجه به شیوع سویه اومیکرون در کشور و میزان بالای سرایت آن، رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه تزریق نوبت سوم واکسن کرونا و استفاده از ماسک اهمیت بیشتری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید