آداب و رسوم غلط تمایل جوانان به ازدواج را کاهش می دهد


ساعت: 18:56
تاریخ ارسال: 1401/04/14
کد خبر: 1881186

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی:

طالبی بر فرهنگ سازی ازدواج آسان در جامعه تاکید کرد و گفت: متاسفانه امروز دچار آداب و رسوم غلطی هستیم که تمایل جوانان به ازدواج را کاهش می دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شرقسید محمدرضا طالبی امروز در مراسم جشن وصال به مناسبت گرامیداشت هفته نکوداشت اظهار داشت: بر کسی پوشیده نیست که اهمیت ازدواج یک واجب الهی است و در سطح واجبات بر آن تاکید شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی افزود: پیامبر اکرم (ص) فرمودند: ازدواج سنت سنت نیست، سعادت من است. پس هر که از سنت من روی گردان شود از من نیست.»

وی به این حدیث اشاره کرد که اگر امیرالمومنین علی (علیه السلام) نبود، برای حضرت فاطمه (س) راهی نبود و گفتند: ما به او عرضه داشتیم و تو ما را رد کردی و او را همسرش قرار دادی. علی! سپس پیامبر فرمود: به خدا سوگند من تو را نهی نکردم و فاطمه را همسر علی قرار ندادم، خداوند تو را نهی کرد و او را همسر علی قرار داد!

طالبی به فواید ازدواج از منظر اسلام اشاره کرد و گفت: ازدواج موجب آسایش و آرامش انسان می شود، چنانکه در آیه 21 سوره روم آمده است: «و من آیات خلقت نفسم من نکاح فی لکم. خدا را بطلبید و ما احسان و رحمت می کنیم.» اینها به این چیزها فکر می کنند، یکی از نشانه های خدا این است که از خودتان همسرانی آفرید تا با آنها آرامش یابید و میان شما دوستی و مهربانی قرار داد. نشانه هایی برای کسانی که می اندیشند».

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: ازدواج از فساد و تباهی جلوگیری می کند و مایه امید و دلگرمی مردم می شود زیرا بر اساس مسئولیتی که در قبال یکدیگر دارند بسیاری از مسائل را رعایت می کنند.

طالبی ادامه داد: علاوه بر این بهبود وضعیت اقتصادی و اصل تولید مثل به معنای داشتن فرزند برای حفظ و بقای نسل از دیگر مزایای ازدواج و تشکیل خانواده است.

وی با بیان اینکه ازدواج بر اساس تعالیم الهی و مبانی اسلامی رحمت الهی است، گفت: پیامبر (ص) فرمودند: «درهای رحمت آسمانی چهار مرتبه باز می شود: وقتی باران می بارد، وقتی فرزند با والدین خود روبرو می شود». افتتاح کعبه و مراسم عقد را تماشا کنید.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بر فرهنگ سازی ازدواج آسان در جامعه تاکید کرد و افزود: متأسفانه امروز دچار آداب و رسوم غلطی هستیم که تمایل جوانان به ازدواج را کاهش می دهد. “

وی گفت: تشریفات مجلل و غیر ضروری، جهیزیه سنگین و جهیزیه نامتعارف از جمله مشکلاتی است که ازدواج خواسته و ناخواسته را برای جوانان سخت و دشوار می کند.

طالبی در پایان تاکید کرد: مشکل دیگر هجمه فرهنگی دشمن از طریق فضای مجازی و نهادینه شدن آداب و رسوم غلط در خصوص ازدواج است که باید برای آن چاره اندیشی شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید