آذربایجان از ایران می خواهد برق را جایگزین کند و سوآپ گاز را افزایش دهد


ساعت: 22:05
تاریخ انتشار: 91/02/29
کد خبر: 1840063

معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان در دیدار رئیس جمهوری اسلامی ایران، دیدار علی اف و رئیسی را تاریخی خواند و از درخواست کشورش برای سوآپ برق و افزایش مبادلات گاز از طریق ایران خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در دیدار با شاهین مصطفی اف معاون نخست وزیر آذربایجان گفت: جمهوری اسلامی ایران از تقویت همکاری های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و تجاری با جمهوری آذربایجان استقبال می کند. توافقات تهران و باکو در حوزه های مختلف از جمله اقتصادی و ترانزیتی نیازمند اقدامات عملی از سوی آذربایجان است.

رئیس جمهوری ایران موضع اصلی جمهوری اسلامی ایران را حمایت از وحدت و تمامیت ارضی همه کشورها از جمله آذربایجان عنوان کرد.

رئیسی با اشاره به روابط تاریخی دو کشور گفت: ایران و آذربایجان در گذشته همسایه بودند. همه آنها فرهنگ هستند و روابط خویشاوندی دارند. نباید اجازه داد هیچ عاملی به روابط صمیمانه بین دو طرف آسیب برساند.

وی گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی دلسوز کشورهای جهان و منطقه نیستند.

شاهین مصطفی اف معاون نخست وزیر آذربایجان با اشاره به دیدار روسای جمهور ایران و آذربایجان در عشق آباد ترکمنستان گفت: دیدار شما با آقای علی اف در عشق آباد تاریخی است و صفحات جدیدی در تاریخ روابط دو کشور گشوده است. “

مصطفی اف با تاکید بر اینکه جمهوری آذربایجان پیگیرانه برای اجرای توافقات بین دو کشور تلاش می کند، از برنامه ریزی برای ایجاد طرح ها و موافقت نامه های جدید در زمینه حمل و نقل ریلی، جاده ای و ترانزیتی برای توسعه روابط دو کشور خبر داد. آذربایجان در همه بخش ها پیشرفت، رشد و توسعه یافته است.

معاون نخست وزیر آذربایجان با تاکید بر اهمیت و ارزیابی تلاش های ایران برای اجرای سوآپ گاز بین ترکمنستان و آذربایجان گفت: ترکمنستان به آذربایجان ما راه جمهوری اسلامی ایران هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید