آزادی 102 زندانی جرایم غیرعمد در استان سمنان در سال 1400.


ساعت: 10:08
تاریخ انتشار: 1401/01/11
کد خبر: 1818601

در گفتگو با مدیرکل زندانهای استان سمنان خاطرنشان شد؛

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان سمنان از مساعدت ستاد دیه و خیرین برای آزادی 102 زندانی جرائم غیرعمد در سال 1400 از زندان های استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امید کهربایی، مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت گفت: قبل از طغیان تاج، هر ساله جشن های گلریزان در سراسر استان برگزار می شد. علاوه بر برگزاری اعیاد مجازی گلریزان، کمپین های مختلفی برای کمک به رهایی زندانیان غیرعمد از جرائم غیرعمد در استان انجام شده است.

کهربایی با اشاره به اینکه برنامه های متنوعی در نظر گرفته شده است، افزود: امسال علاوه بر برگزاری جشن های مجازی در گلریزان، در صورت اعطای مجوز از سوی ستاد مبارزه با کرونا استان، مراسم گلریزان با حضور خیرین و مسئولان در سمنان، شاهرود، دامغان و دامغان برگزار می شود. گرمسار روز جمعه با محوریت ائمه اطهار(ع) برگزار می شود.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان سمنان با بیان اینکه زمان اجرای برنامه مشخص نشده است، تصریح کرد: پس از حل و فصل موضوع، زمان و مکان هر یک از شهرستان های استان اطلاع رسانی خواهد شد. دوستان عزیز تشریف خواهند آورد.

وی با اشاره به آخرین پویش با عنوان “شادی و عشق” در نوروز، تصریح کرد: در نتیجه این پویش کوتاه مدت با حضور افراد نوع دوست، 7 زندانی غیرعمد با مجموع بدهی حدود 30 میلیارد ریال قبل از بازگشت به آغوش خانواده از آغاز نوروز

کهربایی به اقدامات ستاد دیه استان در سال گذشته اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در سال 1400 در مجموع 102 زندانی غیرعمد با حمایت مالی ستاد دیه، موسسات خیریه، گروه های جهادی و از طریق مشاوره، صلح و سازش از زندان های استان آزاد شدند.

مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان سمنان تعداد زندانیان آزاد شده با کمک مالی را 89 نفر شامل 85 مرد و 4 زن عنوان کرد و افزود: این افراد دارای جرائم مالی، دیه، جهیزیه و نفقه بوده اند. مجموع بدهی بالغ بر 195 میلیارد ریال است که بخش اعظم آن با مداخله مددجویان و معتمدین از سوی شاکیان بخشوده شده و این زندانیان با بیش از 31 میلیارد ریال از سوی ستاد دیه و امور خیریه از زندان آزاد شده اند.

وی با اشاره به نقش مهم ستاد دیه، کارکنان و کارکنان زندان، معتمدین محلی و مراجع قضایی در برقراری صلح و سازش گفت: خانواده بازگشته است.

امبر با بیان اینکه در حال حاضر 42 زندانی جرایم غیرعمد در زندان های استان وجود دارد، افزود: از مردم نیکوکار استان می خواهیم که با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان به دلایل مختلف از جمله خسارت جانی و مالی از نیازمندان حمایت کنند. ضرر و زیان.” ناخواسته در زندان.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان سمنان با اشاره به اینکه همه مردم می توانند در این پویش شرکت کنند، تصریح کرد: شهروندان خوش فکر می توانند با هر مبلغی در رنگ آمیزی مجازی ماه مبارک رمضان شرکت کنند. کودکان و سایر اعضای خانواده این افراد نیازمند باید در بخش سهیم باشند.

وی افزود: علاقه مندان می توانند با واریز مبلغ به شماره کارت بانکی: 6037991899987858 و یا به حساب 0105701687005 در بانک ملی به نام ستاد دیه استان سمنان نسبت به دریافت کمک های خود اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید