آسیب شناسی تعامل روحانیت و نسل جوان در دنیای امروز / عوامل گرایش جوانان به فرهنگ غربی چیست؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، اولین نکته کلیدی در جامعه، تعامل گرم با همه افراد است که اساس زندگی اجتماعی و پیدایش جوامع بر آن استوار است. موثرترین نوع تعامل و کار با نسل جوان، تعامل گرم است. بنابراین روحانی باید توانایی مشارکت در این نوع تعامل را داشته باشد و از نظر نگرش نیز باید آمادگی لازم را داشته باشد و عملکرد و رفتار جوانان را درک کند.

تعامل گرم نوعی تعامل است که بار عاطفی مثبتی را به همراه دارد و بنابراین رفتار معنوی باید همراه با محبت، شفقت و محبت باشد و با جوانان به عنوان دو دوست یا به عنوان پدری دلسوز رفتار کرد و به طور خلاصه، تعاملات معنوی باید عاطفی مثبت داشته باشد. شارژ. البته این تنها به رابطه معنوی و جوان محدود نمی شود، بلکه در تمام سطوح زندگی اجتماعی اساس، تداوم و بهبود آن در گرو تعاملات گرم است.

وقتی تعاملات خنثی شود یا بار منفی داشته باشد، رهبر زندگی اجتماعی از هم می پاشد و مشکلات زیادی به وجود می آید. دوری مردم از تعاملات داغ به این معناست که برای یک دوره 40 ساله چیزی به نام جامعه محلی وجود ندارد. در شرایط کنونی تعامل گرم، درمان اصلی ارتباط روحانیت و جوانان است.


51654ad2 754e 44b3 b33f f91d90d03ac5 خبر خاکستری


استثمار غربی ها به عنوان سرمایه اجتماعی

علی عسگر حسینی کارشناس مسائل اجتماعی به کُردتودی گفت: انقلاب اسلامی ایران با تکیه گاه روحانیت پیروز شد، زیرا از ابتدا معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) حکومت اسلامی و مردم ایران را به وجود آورد. اقوام و مذاهب از این پشتوانه دینی حمایت و دفاع می کردند و روحانیت در اوایل انقلاب مهمترین مرجع مردم به ویژه جوانان در امور دینی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بودند و در دوران انقلاب کم رنگ شده بودند. لباس روحانیت

وی خاطرنشان کرد: رشد روزافزون رسانه ها از جمله شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی که با اتخاذ روش های دقیق جنگ نرم و تولید برنامه هایی با محتوای جذاب برای مردم به ویژه جوانان در یک جنگ عظیم ادراکی می تواند ذهن بسیاری از جوانان را به حرکت درآورد. مردم. : شکل گیری جریان های به اصطلاح چپ که با جلب آرای مردم و استفاده از خلاء موجود در رفع نیازهای روحی، طبیعی و جسمی جوانان سعی در تغییر گفتمان فرهنگی، اجتماعی، دینی، مذهبی و سیاسی دارند. برای تغییر باورهای خود

وی رها شدن مهندسی فرهنگی کشور و بی اقبالی به دلیل اسارت فرهنگ در دایره سیاست های جناحی و چریکی و استثمار غربی ها را سرمایه اجتماعی برای رسیدن به قدرت سیاسی خواند و گفت: ضعیف بودن مخاطب، ارتباط موثر و ایجاد احساسات. با جوانان و تاکید بر همان سمینارهای سنتی و بی توجهی به مطالبات جوانان از دیگر موضوعاتی است که امروز به فراموشی سپرده شده است.

حسینی گفت: متبرک شدن مصلی در عبادتگاه خالص و اقامه نماز جمعه و جماعت اگرچه یکی از بزرگترین کارکردهای مساجد است اما به خودی خود کافی نیست. کم نیستند جوانانی که نسبت به مسائل فقهی و کلامی خود مغرضانه هستند و به فروع و مبانی معارف دینی پایبند هستند و به روحانیت و نقش مهم آنان در گسترش دین و رسالت پیامبر اکرم (ص) و ائمه احترام می گذارند. ع) و یاران جلیل القدر. انتظارات جمهوری اسلامی بسیار بیشتر از این مقدار است.

این کارشناس سیاسی افزود: از این رو روحانیت و معلمان باید برای بازیابی جایگاه خود به عنوان گروه مرجع گام های اساسی بردارند و در این رقابت با جنگ دشمن و اندیشه های سکولار در کشور و مبلغان خاموش اما جذاب فرهنگ غرب، باید گام های اساسی بردارند. به طور جدی ما کودکان، نوجوانان و جوانان با طبیعت پاک را جذب می کنیم.


25b0890f 19cc 4a98 9b34 5a919d493a88 خبر خاکستری

وی با اشاره به برخی اقدامات کلیدی در این زمینه گفت: تقویت روش های نوین یادگیری تعاملی، گروهی و خلاق در آموزش و پرورش و توانایی برقراری روابط عاطفی با نوجوانان و جوانان، تقویت روش های مخاطب، ارتباط موثر و تقویت خودآگاهی برای برقراری ارتباط. عاطفی با آنان، بدبینی و روش شناسی پاسخگویی به شبهات دینی نوجوانان و جوانان همراه با تقویت معرفت شناسی، واژه های جدید و قدیم، دوستی، همسویی، همکاری، همدلی و همفکری با نوجوانان و جوانان، تسلط کامل بر علوم نرم افزاری و رسانه ای و… برخورداری از سواد رسانه ای و تسلط کامل بر آسیب شناسی فضای مجازی و فضای مجازی، گسترش کارکردهای مسجد و ترک مراسم صرفاً مذهبی و مرجع و پناهگاهی برای روحانیت در شنیدن درد دل و بیان مردم برای حل ن و این چالش ها با کمک مسئولان مهم، مسجد به عنوان پایگاهی مهم، مؤثر بوده و اقتدار روحانیت را در بین مردم به ویژه جوانان باز می گرداند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عالم دین با رفتار عقلانی خود در بین مخاطبان خود پذیرفته می شود و در آن صورت محبوبیت پیدا می کند و آنجاست که جاذبه آن فراتر از همه جاذبه های ظاهری و انحرافی است و به عنوان یک گروه مرجع در بین مردم به ویژه نوجوانان و جوانان مؤثر بوده و به رسالت انبیای الهی به معنای واقعی ادامه می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید