آغاز بزرگترین رزمایش نظامی مشترک اسرائیل و آمریکا/ رسانه های اسرائیلی: پیام به ایران است/ مقام آمریکایی: خیر

آغاز بزرگترین رزمایش نظامی مشترک اسرائیل و آمریکا/ رسانه های اسرائیلی: پیام به ایران است/ مقام آمریکایی: خیر

مقام آمریکایی: پیام این رزمایش این است که جنگ در اوکراین و تهدیدات چین باعث نمی شود آمریکا تهدید ایران را نادیده بگیرد.

رزمایش مشترک نظامی اسرائیل و آمریکا آغاز شده است. رسانه های اسرائیلی آن را “مهم ترین” توصیف کردند که “حامل پیامی برای ایران است”، اما یک مقام آمریکایی به خبرگزاری فرانسه گفت که این مانور علیه ایران نبود.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه و آنادولو، این رزمایش نظامی از روز دوشنبه هفته جاری آغاز شده و تا روز جمعه ادامه دارد. در این رزمایش هزاران سرباز، 12 کشتی و 142 هواپیما از جمله بمب افکن هایی که قادر به حمل بمب اتمی هستند، شرکت می کنند.

یک مقام ارشد نظامی آمریکا به خبرگزاری فرانسه گفت که این رزمایش با هدف توسعه بین ارتش های دو کشور انجام شده است.

این مقام ارشد آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، ادامه داد: هیچ مدلی برای حمله به اهداف ایرانی در این رزمایش وجود ندارد و رزمایش نظامی اسرائیل و آمریکا علیه دشمن خاصی نیست. وی افزود: گستره رزمایش نظامی به طیفی از سناریوها مرتبط است. ایران می تواند از این تمرینات نظامی نتیجه بگیرد.

ناو هواپیمابر یو اس اس جورج اچ دبلیو بوش – آرشیو – آناتولی

آغاز بزرگترین رزمایش نظامی مشترک اسرائیل و آمریکا/ رسانه های اسرائیلی: پیام به ایران است/ مقام آمریکایی: خیر

در این رزمایش ارتش اسرائیل و نیروهای تحت فرماندهی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (ارتش جنوب غرب آسیا) شرکت دارند.

در بیانیه ارتش اسرائیل آمده است که رزمایش مشترک Juniper Oak سطح آمادگی مشترک اسرائیل و ایالات متحده را آزمایش خواهد کرد و روابط عملیاتی بین دو ارتش را تقویت خواهد کرد.

بر اساس این بیانیه، کشتی های موشکی و زیردریایی های نیروی دریایی اسرائیل در این رزمایش مشترک با ناو هواپیمابر آمریکا شرکت می کنند. همچنین قایق های موشک انداز ساعار 5 در مرکز دریا توسط ناو آمریکایی سوخت گیری شدند تا هدف «توسعه مناطق عملیاتی ارتش اسرائیل در مواقع معمول و اضطراری» انجام شود.

در این رزمایش نیروهای هوایی، دریایی و زمینی اسرائیل و آمریکا با تهدیدات دریایی فرضی مقابله می کنند.

بر اساس این بیانیه، نیروی هوایی اسرائیل و آمریکا با حضور هواپیماهای جنگنده و ترابری و پهپادها و بمب افکن های آمریکایی در حال تمرین سناریوهای مختلف و استفاده از بمب های زنده در جنوب اسرائیل هستند.

در این مانور و سوخت‌رسانی به جنگنده‌های اسرائیلی و آمریکایی، هواپیماهای سوخت‌رسان رام و بوئینگ KC-46A (بوئینگ KC-46A) از آمریکا حضور دارند. در این مانور نیروهای زمینی اسرائیل و آمریکا حضور دارند. ده ها موشک A شلیک می شود و هزاران سرباز درگیر می شوند.

روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونت نیز نوشت 6400 سرباز آمریکایی در این رزمایش حضور دارند که 450 نفر از آنها در عملیات زمینی و بقیه در ناو هواپیمابر یو اس اس جورج اچ دبلیو بوش مستقر هستند.

این ناو هواپیمابر دارای موشک های B-52 و جنگنده های F-35، F-15 و F-18 است.

این روزنامه اسرائیلی افزود: 142 هواپیما از جمله بمب افکن هایی با قابلیت حمل بمب اتمی در این رزمایش شرکت دارند. این هواپیماها بر اساس مدل هایی برای حمله به ایران آموزش دیده اند. این نیرو برای سناریوی حمله به ایران از جمله تهاجم به خاک کشور دشمن، دستیابی به برتری نسبت به سامانه های پدافند هوایی پیشرفته و انهدام اهداف حفاظت شده زیرزمینی آموزش خواهد دید.

این سومین بار از سال گذشته است که نیروی هوایی آمریکا و اسرائیل رزمایش مشترکی را برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران انجام می دهند. رسانه دولتی اسرائیل نیز گزارش داد که این مهم ترین رزمایش نظامی مشترک دو کشور است که تا جمعه آینده ادامه خواهد داشت.

این رسانه به نقل از یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، ادامه داد: پیام این رزمایش این است که جنگ در اوکراین و تهدیدات چین باعث نمی شود آمریکا تهدید ایران را نادیده بگیرد. ایران قدرت و اندازه رزمایش را خواهد دید و متوجه خواهد شد که کشورهای ما چه کاری می توانند انجام دهند.”

اسرائیل و آمریکا نزدیکترین روابط امنیتی و نظامی را در خاورمیانه دارند.

ایران و اسرائیل یکدیگر را دشمن شماره یک خود می دانند.

دیدگاهتان را بنویسید