آغاز ساخت 2 میلیون خانه تا پایان امسال / 3.5 میلیون نفر واجد شرایط نهضت ملی مسکن


زمان: 09:57
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۸
کد خبر: 1839672

معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 5 میلیون و 418 هزار متقاضی در نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که حدود 65 درصد آنها هنوز شرایط اولیه را دارند، گفت: تعداد مسکن های در حال ساخت تا پایان به 2 میلیون نفر می رسد. تابستان امسال

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمودزاده در گفتگوی ویژه خبری با بیان اینکه عملیات اجرایی 440 هزار واحد طرح ملی مسکن در 6 ماه گذشته آغاز شده است، افزود: در مجموع حدود یک میلیون و 300 هزار واحد در دست ساخت داریم که 536 هزار واحد آن است. واحد شهری و 158 هزار واحد روستایی و 147 هزار واحد از طریق امکانات پذیرایی توسط مردم ساخته شده است.

وی با بیان اینکه تا پایان تابستان امسال تعداد واحدهای در حال ساخت به دو میلیون واحد می رسد، گفت: حداقل 50 درصد از هزینه های مسکن نهضت ملی در چهار مرحله فونداسیون، ساخت، سفت کاری و تسهیلات بانکی تامین می شود. نازک کاری.

معاون مسکن و ساختمان ادامه داد: داوطلبان علاوه بر 40 میلیون اولیه پرداختی در ثبت نام، مابقی سهم خود را در 4 مرحله پس از راه اندازی، فونداسیون، سفت کاری و نازک کاری پرداخت می کنند.

وی بیان کرد: در اکثر شهرهای کشور یعنی شهرهای زیر یکصد هزار نفر پلاک یک طبقه یا دو طبقه در حال ساخت است، بنابراین هزینه و سرعت ساخت با ساختمان های مرتفع کاملاً متفاوت است. شهرهای بزرگ

محموده متوسط ​​مساحت مسکن در شهرها و شهرک ها را به ترتیب 75 و 100 متر اعلام کرد و گفت: آخرین رقمی که در آذرماه سال گذشته برای ساخت یک مترمربع مسکن در طرح نهضت ملی اعلام کردیم، بود. 4 میلیون و 750 هزار در ماه های آینده تحویل داوطلبان می شود که تقریباً همین مقدار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: 40 درصد قیمت مسکن در شهرها و 60 درصد در شهرها قیمت زمین است، برای قیمت مسکن نیز اقداماتی انجام شده است.

محموده افزود: برای صدور پروانه 30 درصد تخفیف در نظر گرفته ایم، یعنی در صورت حمایت شهرداری برای صدور پروانه واحدهای مسکونی، دولت 30 درصد به شهرداری پرداخت می کند و مالیات هر واحد مسکونی به طور متوسط ​​بیش از 40 است. میلیون تن است.» به یک میلیون تن کاهش یافته است.

وی همچنین با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی در بحث خدمات فنی و مهندسی برای پروژه های نهضت ملی مسکن 50 درصد تخفیف در نظر گرفته است، افزود: وزارت نیرو تنها حق انشعاب انشعابات را دریافت می کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی 80 درصد هزینه های ساخت دهک های اول تا سوم جامعه را از تسهیلات بانکی خواند و گفت: طرح نهضت ملی مسکن سیال است یعنی. اندازه و سود تسهیلات مختلف تنظیم می شود. بر اساس دهک های درآمد شخصی

وی با اشاره به اینکه بیش از 70 هزار واحد پروژه در کشور به صورت مشترک اجرا می شود، گفت: اساسنامه صندوق ملی مسکن در هیئت دولت تصویب شده و منتظر اعلام نظر هیات امنا هستیم.

محمودده افزود: رئیس جمهور بر استفاده ویژه از شرکت های دانش بنیان و کیفیت ساختمان تاکید کرد.

قائم مقام وزیر راه با اعلام اینکه این پروژه ها بین 3 تا 10 سال بیمه کیفی هستند، گفت: افرادی که زمین دارند و نیاز به تسهیلات برای ساخت یک واحد مسکونی دارند می توانند برای حمایت از مسکن به سامانه طرح مسکن مراجعه کنند.saman.mrud. ir و ثبت نام کنید “

وی ادامه داد: تاکنون 147 هزار واحد ثبتی در حال دریافت تجهیزات هستند اما طبق قانون در صورت عدم انجام تعهدات افراد باید تجهیزات دریافتی را برای اجرای طرح های جدید مسترد کنند.

محمودزاده با بیان اینکه سه شرط استفاده از تسهیلات دولتی، سابقه ملک و ازدواج حدود 18 میلیون نفر از طریق فرم درخواست جیم مطرح شده بود، افزود: ما زندگی می کنیم.

وی گفت: پنج میلیون و 418 هزار نفر در نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که حدود 65 درصد آنها همچنان واجد شرایط هستند. امیدواریم همکاران ما در استان ها زودتر نامزدهای خود را معرفی کنند.»

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان گفت: ساخت بلوک های آپارتمانی 18 تا 24 ماه طول می کشد و کسانی که بهسازی کرده اند با پروژه های در حال ساخت آشنا می شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید