آغاز هفته فرهنگی خمین از سوم دی ماه/ بحث جمعیت و زاد و ولد یک موضوع راهبردی و یک روند کلان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب؛ فرزاد اهل الائمه استاندار مرکزی امروز در جلسه شورای اداری استان مرکزی گفت: هفته فرهنگی شهرستان خمین در سوم دی ماه مصادف با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) است. امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی و همه نهادها و رؤسای دستگاه های استان باید مشارکت گسترده ای در این رویداد فرهنگی داشته باشند و برای هر کدام وظایف مشخصی تعیین شده است.

مجمع الائمه گفت: هفته فرهنگی خمین به منظور گسترش سیره امام راحل و با همکاری مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) با محوریت خمین در نقاط مختلف استان برگزار می شود. .

وی ادامه داد: محور برنامه های هفته فرهنگی خمین همانند سایر برنامه های کشور است که مرجع اصلی آن هفته فرهنگی خمین است.

استاندار مرکزی افزود: در این شرایط کشور باید الگوی رفتاری امام خمینی (ره)، گسترش و رواج سیره و مکتب امام در عرصه های فرهنگی، هنری، سیاسی و اجتماعی، تضمین تداوم انقلاب اسلامی باشد. با وجود تمام دسیسه های استکبار جهانی

محله الائمه تصریح می کند: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، بزرگداشت بزرگان باید بر 2 محور خاطره و پیام مردم باشد و این 2 محور اصلی در هفته فرهنگی خمین و بزرگداشت گنجانده شود. امام راحل و مکتب امام خمینی (ره) باید به جهانیان عرضه شود و به خوبی برای نسل جدید تبیین شود تا الگو قرار گیرد و آیندگان به این بزرگوار افتخار کنند. مرد انقلاب

وی یادآور شد: برنامه های هفتگی فرهنگی خمین با مشارکت تمامی دستگاه های اجرایی ذیربط پیش بینی می شود جذاب و دلگرم کننده باشد و از رفتارهای پرهزینه و تجملی پرهیز شود و این امر با کمک رسانه ها و شبکه آفتاب تاثیرگذاری ملی خواهد داشت.

استاندار مرکزی گفت: جمعیت و نرخ زاد و ولد یک موضوع راهبردی و یک روند کلان است که متأسفانه در سراسر کشور با آن درگیر هستیم و بسیاری از روندهای عادی کشور را تحت تاثیر قرار داده است و ما تا سالیان متمادی تحت تاثیر این روند کلان خواهیم بود. نهادها بدون شک مدیران استان مرکزی متاثر از این وضعیت هستند.

محالث الائمه ادامه داد: خوشبختانه نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نسبت به ابعاد مهم این بحث اشراف کامل دارد که همواره بر این امر تاکید و با جدیت پیگیری می کنند.

وی افزود: همکاری و همکاری های برون سازمانی و حضور پررنگ نیروهای مسلح استان مرکزی را به یکی از آرام ترین استان ها در زمان اغتشاشات تبدیل کرد و باید قدردان زحمات نیروهای مسلح و بسیجیان دلاور باشیم.

استاندار مرکزی تصریح کرد: گزارش هایی مبنی بر عدم همکاری برخی از روسای نهادها و دستگاه های اجرایی و واحدهای تولیدی با نیروهای بسیجی برای همکاری در حوزه حفظ ارزش های اسلامی و خدمت به مردم دریافت شده است و انتظار می رود که که این روند اصلاح شود و مدیران با نیروهای بسیجی همکاری کنند. همکاری لازم را داشته باشند.

مخلص الائمه خاطرنشان کرد: نیروهای بسیج دستگاه های اجرایی و اجرایی در شرکت ها باید مورد حمایت و توجه ویژه قرار گیرند. این اتفاق نمی افتد و ممکن است با عوارضی مواجه شده باشند، بنابراین باید به مدیران گروه خود و مناطقی که ممکن است با شکایت و حساسیت نسبت به این موضوع مواجه شوید تذکرات بسیار جدی و قاطع داده شود تا مشخص شود در جو کلی به چه سمتی در حال حرکت است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید