آقای بادامچیان! کجا بودی که مردم وسط خیابان به هم تجاوز می کنند؟

آقای بادامچیان!  کجا بودی که مردم وسط خیابان به هم تجاوز می کنند؟

روز جدید : نیازی به این همه توجیه و توهین به شعور مردم برای گشت اشاره ای نیست. برای دفاع از جدایی دختر از پسر در دانشگاه، لازم نیست بگوییم که شاهد اتفاقات مشابهی در دنیا هستیم.
اخبار شهر آفتاب:

بادامچیان دبیرکل حزب اسلامی موتلفه در دفاع از گشت ارشاد گفت: اگر زنی بخواهد برهنه شود چه کسی جلوی او را بگیرد؟ آیا کسی می خواهد وسط خیابان برقصد و به هر کسی که می خواهد تجاوز کند؟ این غرب است و اگر به غرب بروید، این راه است.

آقای بادامچیان اجازه می دهید سرم را به میز بزنم؟ این استدلال هایی که در دفاع از ارشاد گشت می آورید چیست؟ چه “غربی” رفته ای که مردم وسط خیابان به هم تجاوز می کنند؟

نهضت اسلامی در کره شمالی سابقه ای طولانی دارد و من نمی دانم این تجربیات “غربی” از کجا می آید؟ به خاطر خدا در کشورهای اروپایی و آمریکایی چنین رفتاری را که شما تصور می کنید نمی بینیم.

در بسیاری از کشورهای جهان در محیط اجتماعی، مردم ملزم به رعایت آداب و رسوم اجتماعی هستند و همانطور که می توانید تصور کنید، غرب جنگل نیست!

نیازی به این همه توجیه و توهین به شعور مردم برای گشت ارشاد نیست. برای دفاع از جدایی دختر از پسر در دانشگاه، لازم نیست بگوییم که شاهد اتفاقات مشابهی در دنیا هستیم.

راست و حسینی بلند شوید و بگویید همه زنان ایران باید ظاهر خاصی داشته باشند و هرکس خلاف آن لباس بپوشد مجرم است و بس.

چرا به هم میزنی و مردم رو اذیت میکنی؟ البته دلیل این رفتار به ویژه از زبان دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر روشن است. آنها می دانند که مردم مانند آنها فکر نمی کنند. این تفاوت را می توانید با دوچرخه در خیابان، دانشگاه و مکان های عمومی ببینید.

بسیاری از زنان این جامعه مانند هیچ یک از زنان مسئول نیستند. مردها اصلاً مثل مردان سیاسی لباس نمی پوشند و این تفاوت باعث می شود این افراد احساس ناراحتی کنند و برای دفاع از رفتار خود استدلال هایی مانند آقای بادامچیان ارائه دهند.

البته بسیاری از فرزندان مردم عادی در ایران تحصیل می کنند و برخی از فرزندان مسئولان در غرب با دانش اولیه کار می کنند!

این بحث ها مثل این است که می گویند در غرب اعضای خانواده هیچ عشقی به یکدیگر ندارند، اما وقتی یک سفر کوتاه به کشورهایی مانند آمریکا یا اروپا می کنید، می بینید که چقدر روابط خانوادگی قوی و پایدار است.

برای دفاع از حرف هایشان می گویند که مثلا در آمریکا بچه هایشان را در 18 سالگی از خانه بیرون می کنند. اما وقتی به حقیقت نگاه کنید، می بینید که این رفتار نه اخراج، بلکه انتقال حس استقلال به یک جوان است. آنها به او می آموزند که برای ادامه زندگی نباید به کمک والدینش تکیه کند و از 18 سالگی استقلال را تجربه کند.

بارها نوشته ایم که این یک عمل انتقال فرهنگ نیست. در تمام این سال‌ها، گشت ارشاد چقدر سبک لباس پوشیدن دختران این سرزمین را تغییر داده است که اکنون امیدوارید با جریمه و رد صلاحیت به این مهم برسید؟

اگر گشت ارشاد جواب می داد که نیازی نیست دبیر ستاد عمرو به معروف جملاتی شادتر از قبل بگوید و هر روز دنیا را به حیرت وا دارد. الان مشکل مملکت موی دختر نیست. وضعیت اقتصاد ملی. حالا وقت آن است که از مسئولان بپرسیم دلار چقدر است؟

دیدگاهتان را بنویسید