آقای رئیسی، مردم تابلو قرمز بورس و دلار 31 هزار تومانی را رد نمی کنند.

آقای رئیسی، مردم تابلو قرمز بورس و دلار 31 هزار تومانی را رد نمی کنند.

دبیرکل جامعه اسلامی دانش آموزی در نامه ای به رئیس جمهور نوشت: آنچه مردم را از آینده اقتصاد پس از 100 روز از دولت شما نگران می کند، نبود برنامه های مشخص اقتصادی و حضور کارشناسان با نظریه های مختلف در دولت شماست. . تیم اقتصادی “ماشین اقتصادی فقط با یک راننده دوام می آورد.

متن سخنان دبیرکل اتحادیه اسلامی دانشجویان خطاب به رئیس جمهور به شرح زیر است:

به نام خدا

تلخی برخورد صادقانه را بر شیرینی شهید منافق (مظلوم دکتر بهشتی) ترجیح می دهم.

سلام

جناب آقای رئیسی به نمایندگی از بزرگترین اتحادیه دانشجویی کشور در خدمت شما خواهم بود.

8 خرداد 1400 اولین گام در گام دوم انقلاب اسلامی ایران است که شاید بتوان آن را نقطه عطفی در تغییر حکومت و انقلاب ساختاری در این کشور دانست.

آقای رئیسی حذفیات ایجاد شده توسط رهبری ژنرال های تکنوکرات منجر به ناامیدی و گاه اعتراضات علیه حقوق بشر در سطوح مختلف شده است.

حق اظهارنظر، پاسخگویی، ثبات سیاسی، کارآمدی دولت و کنترل فساد از مولفه های اصلی حکمرانی خوب است که مردم انتظار دارند این تحول ساختاری و تحقق این مولفه ها را در دولت سیزدهم انقلابی شاهد باشند.

در این راستا دانش آموز باید منبع تحول باشد.

اما جناب آقای رئیسی، این حمایت مردمی از جنابعالی و تشکیل نسل ستاد تحول در سراسر کشور، بدهی ما را به دولت جناب عالی سنگین کرده است، به طوری که تمام مواضع و اقدامات دولت سیزدهم زیر نظر ماست.

1) در مورد اقتصاد

آقای رئیس جمهور، مردم دیگر نمی توانند التهاب و تصمیمات فعلی را که قدرت خرید آنها را کاهش می دهد، تحمل کنند. می دانید که یک ماشین اقتصادی فقط با یک راننده می تواند حرکت کند.

جنابعالی با توجه به مولفه های اقتصادی کشور به سختی ها و نابرابری های راه و در عین حال برای رفع مشکلات مردم، بهبود وضعیت اقتصادی و تنظیم بازار سرمایه و ارز واقف هستید. شما قول دادید پس آقای رئیسی مردم تابلو قرمز و 31 هزار دلار را از شما نمی گیرند.

2) قرار ملاقات ها

انگیزه، اراده و توانایی نخبگان انقلابی در سراسر کشور مهمترین عامل تحرک دولت و موفقیت دولت است، اما حفظ افراد مشکل دار در پست های کلیدی در برخی وزارتخانه ها و استان ها باعث کاهش انگیزه نیروهای انقلابی شده است. آقای رئیسی در شرایط جنگ اقتصادی و در شرایط بحران های اجتماعی و شکاف های فرهنگی، تاخیر در انتصابات قابل قبول نیست. تخصیص یا تخصیص یا ذخیره سریعتر.

با توجه به اینکه دولت قبل به صورت دسته جمعی با جذب نیروهای موتلفه که راه را برای ورود افراد متخصص و متعهد به بدنه دولت به ویژه وزارت کشور بسته بود، در راستای منافع انقلاب و کشور نیازمند بود. ملکه ی ذهن. جناب رئیس جمهور با این ترکیب ادارات و سازمان ها; نمی توان به تغییر و عدالت در جامعه دست یافت.

3) نخبگان، دانشگاه ها و روابط صنعت

آقای رئیسی علیرغم توصیه مقام معظم رهبری ارتباط تنگاتنگی بین دانشگاه و صنعت نمی بینیم این مطالب و مطالبی که جوانان کشور در آن وقت و زندگی خود را در آن می گذرانند باید مسئله محور و متناسب با نیازهای مردم باشد. صنعت. علم دانشگاهی باید مفید باشد و زمینه ساز ظهور و بروز استعدادهای جوانان دانشگاهی باشد. جناب عالی برای این وصلت باید تسبیح بین وزارتخانه ها باشید. خدمت سربازی، نداشتن چشم انداز شغلی و مافیای طلا و قدرت منجر به مهاجرت نخبگان و فرار مغزها می شود. لذا درخواست جدی ما از شما این است که برای جلوگیری از نشت سرمایه های اصلی و آینده سازان کشور اقداماتی انجام دهید.

4) آب و محیط زیست

موضوع آب و بحران های ناشی از کمبود آن و مشکلات زیست محیطی باید یکی از اولویت های مهم دولت شما باشد، انتقال آب بین حوضه ای و انتقال آب دریا یکی از اشتباه ترین و پرهزینه ترین راه ها برای مدیریت بحران آب است. . راه حل علمی و عملی؛ مدیریت در حوضه کاهش مصرف و تقاضا و تغییر الگوهای اصلاحی سازگار با اقلیم خشک است. بحران خشک شدن تالاب ها و خشک شدن دریاچه ارومیه که به یکی از بزرگترین بحران های زیست محیطی کشور تبدیل خواهد شد مشکلاتی از جمله طوفان نمک را به دنبال خواهد داشت. هنگامی که بحران های زیست محیطی به وجود می آیند، دیگر نمی توان آنها را با هزینه های گزاف جبران کرد. که ایجاب می کند دولت برای این مسائل برنامه ریزی جدی داشته باشد.

5) زنان، خانواده و جمعیت:

آقای رئیسی متأسفانه امروز می بینیم که از پتانسیل زنان در عرصه سیاسی و اجتماعی استفاده نمی شود و عملا به حاشیه رانده می شوند، در حالی که بسیاری از زنان صلاحیت لازم برای ورود به تصمیمات اصلی کشور را دارند که از زنان متخصص می خواهیم. انتصابات و تصمیمات آنها و استفاده از تخصص برای حل مشکلات و ایفای نقش

با توجه به نفوذ زنان در جامعه، توجه به تمامی ابعاد سیاست گذاری و اجرا از منظر زنان ضروری است، وضعیت و مشکلات زنان و خانواده ها مشخص شده و با گنجاندن نظرات آنان در تصمیمات وزارتخانه، این جایگاه از تشریفات خارج شود.

اما در بحث جمعیت که یکی از اولویت های اصلی کشور است، انتظار می رود دولت سیزدهم تمام اقدامات ممکن را برای کاهش این بحران انجام دهد و تصمیمات مناسب اتخاذ کند و هر یک از وزارتخانه ها موانع تعریف فرهنگی، اجتماعی را برطرف کنند. ، اقتصادی، بهداشتی و ماموریتی

و آخرین تعداد سفرهای کشور

آقای رئیسی مردمی بودن و حضور در بین اقشار مختلف مردم و تقویت سرمایه اجتماعی نظام خوب است اما بدون کارشناسی و وقت گذاشتن قول می دهد در بین مردم به وعده هایی عمل کند که بدلیل شرایط اقتصادی کشور چیزی جز خشم نیست و ناامیدی آنها و نابودی سرمایه اجتماعی هیچ سیستمی نخواهد داشت.

و سلام بر تو و رحمت خدا

دیدگاهتان را بنویسید