آقای ساپینتو، زنگ خطر را شنیدی؟

آقای ساپینتو، زنگ خطر را شنیدی؟

محسن بعطی نیا بازیکن چندی پیش استقلال درباره بازی این تیم مقابل ملوان، شرایط مهره های استقلال و بازی بعدی با مس کرمان اظهار نظر کرد.

دیدار تیم های استقلال و مس کرمان را چگونه پیش بینی می کنید؟

مس کرمان تیمی است که پس از سال ها به لیگ برتر بازگشت و در دیدار قبلی خود با نتیجه 3 بر صفر مقابل پیکان پیروز شد. این تیم نشان داده می تواند حریف قابل توجه و خطرناکی برای استقلال باشد. در آن سوی میدان استقلال قرار دارد که بازی رفت را با دو گل به سپاهان واگذار کرد و در بازی برگشت سه بر یک پیروز شد. اما یک نکته مهم در دو بازی ابتدایی استقلال مشخص شد.

چه نکته ای

استقلالی ها در دو بازی اول هم گل زدند و اگر این روند ادامه پیدا کند برای استقلال دردسرساز می شود.

در این مورد بیشتر توضیح می دهید؟

همانطور که دیدیم استقلال در دیدار مقابل سپاهان که تیم قدرتمندی با مربی خارجی بود نتوانست گل خورده را جبران کند اما در دیدار مقابل ملوان موفق شد در 30 دقیقه پایانی بازی با چند گل به گل برسد. تعویض ها اینکه استقلال دوست دارد هجومی بازی کند می تواند برای او خطرناک باشد.

در چه جنبه ای

چون بازی هجومی عواقب زیادی برای خودش دارد. در چنین شرایطی باید مراقب خط دفاعی باشیم. اگر دقت کرده باشید در این دو بازی استقلال اول گل شد! البته ممکن است این اتفاق در چند هفته آینده رخ ندهد، اما در حال حاضر، در دو هفته گذشته، برای ساپینتو مثل یک پرچم قرمز است. قانون فوتبال این است که یک گل می تواند خطرناک باشد. امیدوارم سرمربی استقلال صدای آن زنگ را شنیده باشد.

نظرت درباره حضور مهدی قیدی در ترکیب استقلال و عملکرد او چیست؟

مهدی کایدی بازیکنی است که توانایی خود را در استقلال نشان داد و استقلال واقعاً به چنین بازیکن خوبی در خط حمله خود نیاز داشت. فوتبالیستی با چند فاکتور که در حال حاضر چنین بازیکنی در فوتبال ایران کم داریم. به طور کلی در فوتبال امروز ایران یا وجود ندارد یا بسیار کم است. بازیکنان خلاق باید یکسری فاکتورها را داشته باشند که به نظر من مهدی قائدی باید خلاق باشد.

دیگر بازیکنان تازه وارد استقلال مثل محبی، سجاد شهبازاده و پیمان بابایی در ده دقیقه پایانی بازی ملوان را چطور دیدید؟

هنوز هفته دوم است. ما نمی توانیم در مورد بازیکنان نظر قطعی بدهیم. تاریخ ثابت کرده است که برخی از بازیکنانی که در تیم های قبلی خود از بازیکنان مهم بودند، پس از پیوستن به استقلال یا پرسپولیس دچار افت شدیدی شدند و نابود شدند. برعکس بود! بازیکنانی که در تیم های قبلی خود چهره خاصی نبودند اما با پیوستن به استقلال ستاره شدند. خیلی به شرایط روحی و جسمی بازیکنان بستگی دارد. برخی از بازیکنان دیرتر و برخی دیگر در همان ابتدا به تیم ملحق می شوند. هنوز خیلی زود است که بگوییم خریدهای استقلال خوب بوده است یا خیر، اما در مجموع بازیکنانی که استقلال خریده می توانند افراد تاثیرگذاری باشند.

با در نظر گرفتن شرایط جدول، عملکرد تیم ها در دو هفته اول را چگونه ارزیابی می کنید؟

چون تا اینجای کار جایگاه تیم ها در دو هفته اخیر فرم کلی آنها را نشان نمی دهد. جدول هفته های پنجم تا هفتم مدعیان اصلی قهرمانی را مشخص می کند. از این به بعد نمی توان تیم ها را قضاوت کرد. فکر می‌کنم بازی‌های سه هفته آینده تقریباً این شرایط را مشخص خواهند کرد.

حضور جمعیت در دیدار استقلال و مس کرمان تا چه اندازه می تواند روی عملکرد تیم استقلال تاثیر بگذارد؟

تماشاگران می توانند تاثیر زیادی روی تیم ها داشته باشند. مخصوصا استقلالی که عادت دارد جلوی هواداران خودش بازی کند. استقلال یا هر تیمی اگر می خواهد قهرمان شود باید از همان هفته های اول شخصیت خود را نشان دهد.

دیدگاهتان را بنویسید