آمار بالای طلاق در استان قزوین نگران کننده است


ساعت: 10:28
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۸
کد خبر: 1839668

عباس علایی مقدم گفت: در 15 سال گذشته نرخ ازدواج در کشور 6.5 واحد کاهش و نرخ طلاق 2.1 واحد افزایش داشته است و میانگین استان مطابق با آن است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح قزوین; عباس علایی مقدم امروز در نشست خبری که در اتاق هیئت مدیره اداره کل ورزش و جوانان قزوین برگزار شد، با اشاره به هفته ملی جمعیت، اظهار داشت: مشوق ها و امکانات رفاهی در نظر گرفته شده است.


افزایش آمار طلاق در کشور
وی با اشاره به آمار ازدواج و طلاق در کشور افزود: در 15 سال گذشته نرخ ازدواج در کشور 6.5 واحد کاهش و نرخ طلاق 2.1 واحد افزایش یافته است که میانگین استان مطابقت دارد. به آن.”
مدیرکل اداره ورزش و جوانان قزوین با اشاره به وجود طلاق بین هر 4 ازدواج گفت: در این راستا سمینارهای پیش از ازدواج برگزار می شود که با سمینارهای سایر سازمان ها متفاوت است.
این مسئول بیان کرد: هم اکنون هفت مرکز مشاوره در استان فعال است که خدمات با تخفیف ویژه زوجین ارائه می کند.
وی افزود: به استثنای شهرستان بوئین زهرا که آمار ازدواج مثبتی دارد، در شهرهای دیگر مانند قزوین شاهد آمار پایین ازدواج و افزایش طلاق هستیم.
علایی مقدم با تاکید بر اینکه به مناطق آسیب دیده و مشکل رسیدگی شده است، گفت: علاوه بر شهر قزوین، سایر شهرهای استان نیز برای انجام فعالیت های فرهنگی در راستای هدف فرزندآوری رصد شده اند.
وی اعلام کرد: سازمان ورزش و جوانان قزوین در نظر دارد برای تجلیل از مربیان، کارکنان و ورزشکاران بیش از سه فرزند برنامه های متعددی را تدوین کند که چنین کارهای انگیزشی با وجود مشکلات اقتصادی می تواند جوانان کشور را تضمین کند.

ae442189 d6d8 4977 b1d6 3bd12b6e5028 خبر خاکستری
این مراسم به مناسبت روز فرهنگ پهلوانی در قزوین برگزار می شود

وی همچنین به هفدهمین شوال روز فرهنگ پهلوانی و سنت جوانمردی اشاره کرد و گفت: خصلت پهلوانی در ورزش بسیار به چشم می خورد و همچنین تلاش می کنیم فرهنگ پهلوانی را که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید داشتند ترویج دهیم. “
علایی مقدم ادامه داد: ورزشکاران همواره در دلجویی و کمک رسانی به آسیب دیدگان سیل و زلزله پیشگام بوده اند و شهدا و ایثارگران نیز در دوران دفاع مقدس فرهنگ قهرمانی را به تصویر کشیده اند.
این مسئول با تاکید بر جاودانگی فرهنگ پهلوانی گفت: تلاش می کنیم بر فرهنگ پهلوانی و حس نوع دوستی و انسان دوستی در ورزش تاکید شود تا قهرمانان بدانند مدال ها ماندگار نیست.
وی در پایان گفت: به مناسبت هفدهمین شوال مراسمی در ورزشگاه 15 هزار نفری سردار آزادگان برای تجلیل از برترین های جوانمردی، مفاخر و تعدادی از مجامع ورزشی استان برگزار می شود.
این مقام مسئول در پایان به ارائه زحمات علی لطفی به عنوان معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان تکدیر و امیر اسلامی صدر در این سمت پرداخت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید