آمار باورنکردنی یحیی در پرسپولیس!

آمار باورنکردنی یحیی در پرسپولیس!پرسپولیس یحیی بیش از هر تیم دیگری پیکان، نفت مسجد سلیمان و تراکتور را شکست داده است.

* شش باخت. این آمار فوق العاده است

آمار یحیی فوق العاده است زیرا او در این تعداد بازی تنها 6 بار شکست خورده است. این آمار یعنی هر 15 بازی پرسپولیس با این سرمربی یک بار شکست می خورد که آمار فوق العاده ای است. علاوه بر این قرمزها باخت 6.6 درصدی را به ثبت رساندند که نشان از شکست ناپذیری این تیم دارد.

در مجموع پرسپولیس 4 بار خارج از ورزشگاه آزادی و 2 باخت در ورزشگاه آزادی شکست خورده است. تراکتورسازی و ذوب آهن تهران در خانه خارج از پایتخت پرسپولیس پرسپولیس را شکست داد و سپاهان و آلومینیوم را شکست داد. نکته جالب این است که آلومینیوم تنها تیمی است که بیش از یک بار پرسپولیس یحیی را برده است.

نکته مهم اینکه پرسپولیس در دیداری تشریفاتی مغلوب ذوب آخان شد و باخت مقابل تراکتور در شرایطی خاص برای افتخار شاگردان یحیی گل محمدی در ورزشگاه آزادی ثبت شد.

آمار باورنکردنی یحیی در پرسپولیس! اولین باخت یحیی مقابل پرسپولیس در بازگشت به آن تیم همزمان با قهرمانی سرخ ها در لیگ نوزدهم رقم خورد.

* 63.3% برد؛ همه زیر تیغ رفتند

پرسپولیس با یحیی در لیگ برتر اخیر مقابل 20 تیم قرار گرفته و جالب اینکه حداقل یک بار همه این تیم ها را شکست داده است. یعنی هیچ تیمی نتوانسته در مقابل فلسطینیان شکست ناپذیر بماند. شاهین، ملوان و مس کرمان که یک بار به مصاف پرسپولیس رفتند جز شکست با چیزی روبرو نشدند.

این در حالی است که پیکان، نفت مسجد سلیمان و تراکتور تنها تیم هایی بودند که در فصول اخیر 5 باخت مقابل پرسپولیس یحیی داشتند. همچنین تیم های گل گهر و نساجی با دریافت 15 و 14 گل ضعیف ترین خط دفاعی را مقابل پرسپولیس داشتند.

ذوب آهن تیمی است که بیش از همه با پرسپولیس روبرو شده اما با یک برد و سه تساوی عملکرد قابل قبولی را به ثبت رسانده است.

آمار باورنکردنی یحیی در پرسپولیس!عکس دوم: یحیی گل محمدی با میانگین 2.2 امتیاز در هر بازی، در دومین دوره سرمربیگری خود در پرسپولیس عملکرد بی نظیری داشته است.

* 198 امتیاز; به زودی برونکو؟

برانکو ایوانکوویچ با 127 بازی متوالی روی نیمکت پرسپولیس رکورددار است. یحیی 107 بار در لیگ برتر پرسپولیس را هدایت کرده و اگر تا پایان فصل روی نیمکت بماند، رکورد برانکو را خواهد شکست.

برونکو 73 برد و 37 تساوی کسب کرده و با 246 امتیاز در صدر جدول قرار دارد. حالا اگر یحیی قصد ارتقای رکورد دیگری را داشته باشد باید 48 امتیاز جمع کند که فصل بعد بهتر خواهد شد. یحیی با 42 امتیاز باقی مانده از فصل باید دو هفته از لیگ فصل آینده نیمکت نشین پرسپولیس باشد.

در مجموع یحیی با این آمار فوق العاده بهترین مربی ایرانی پرسپولیس در لیگ برتر است و سایر مربیان ایرانی (دایی، قطبی و…) حتی در آینده هم شانس زیادی برای شکستن این رکورد ندارند اما ممکن است جدی شود. به زودی تهدیدی برای رکورددار 5 قهرمانی لیگ برتر، امیر گالنووی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید