آمار جان باختگان کرونا در تهران/ روزانه چند نفر در بهش زهرا دفن می شوند؟

از سوم تا چهارم تیرماه سال 1401 و بر اساس معیارهای تشخیصی نهایی، 2704 بیمار جدید کووید-19 در کشور شناسایی شد که از این تعداد 532 بیمار بستری شدند و مجموع بیماران کووید-19 در کشور به هفت میلیون و 272 هزار و 727 نفر رسید.

کرونا تاکنون جان ۱۴۱ هزار و ۴۸۶ نفر را در کشور گرفته است

بر اساس این گزارش، مجموع جان باختگان این بیماری تا چهارم تیرماه به 141 هزار و 486 نفر رسید. خوشبختانه تاکنون 7 میلیون و 67 هزار و 694 بیمار بهبود یافته یا ترخیص شده اند که 448 بیمار کووید 19 در بخش های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت هستند و تاکنون 52 میلیون و 835 هزار و 156 آزمایش برای تشخیص کووید-19 انجام شده است. 19 مورد در کشور انجام شده است.

در حال حاضر 15 شهرستان در وضعیت قرمز، 35 شهرستان در وضعیت نارنجی، 208 شهرستان در وضعیت زرد و 190 شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

احتمال افزایش تعداد شهرهای قرمز رنگ در دو هفته آینده وجود دارد

با وجود اینکه مسئولان ذیربط از احتمال افزایش تعداد شهرهای قرمز رنگ طی دو هفته آینده خبر دادند، از شهروندان نیز خواستند دوزهای تقویت کننده واکسن را به خود تزریق کنند.

تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در تهران در حال حاضر تک رقمی است، اما روزانه حدود 200 نفر بدون کرونا در بهش زهرا دفن می‌شوند.

سعید غضنفری، مدیرعامل سازمان بهش زهرای شهرداری تهران در این باره به خبرنگار فارس گفت: تعداد فوتی های ناشی از کرونا کمتر از 10 نفر و در برخی روزها 2 تا 3 نفر بوده است.

وی ادامه داد: روزانه بین 170 تا 200 فوتی غیرکرونا در تهران داریم.

غضنفری درباره توسعه ارمستان در تهران به فارس گفت: در حال انجام مطالعاتی در این زمینه هستیم و نکاتی وجود دارد که مورد توجه کارشناسان است.

کرونا دوباره در حال افزایش است و کارشناسان می گویند بدن درد و گلودرد کرونا محسوب می شود و بیمارستان ها در حالت آماده باش هستند.

برخی افراد حتی اگر واکسینه شده باشند ممکن است مبتلا شوند. بنابراین باید بدانیم که واکسن ایمنی کامل ایجاد نمی کند، اما در کاهش مرگ و میر بسیار موثر است.

هر فردی که با علائم بدن درد و گلودرد مراجعه کند به ویروس کرونا مبتلا شده است

علیرضا زالی فرمانده عملیات موقه آری به کرونا در استان تهران معتقد است با توجه به اینکه نسبت آزمایشات نه تنها در تهران، بلکه در شهرستان‌ها کاهش یافته است، ممکن است با کاهش کاذب بیماری مواجه شویم. بنابراین بهترین مدل علائم سندرمی است و هر فردی که علائم بدن درد و گلودرد را داشته باشد، کرونا محسوب می شود.

وی درباره میزان مرگ و میر سویه جدید این بیماری گفت: هنوز در دنیا آمار مشخصی از بیماری زایی این ویروس و همچنین مرگ و میر ناشی از آن در دنیا وجود ندارد و به اجماع نرسیدند، اما طرفی باید احتیاط کرد و این سویه مانند آنفولانزا است. نمی دانم بیمارستان ها نیز به عنوان مراکز واکسیناسیون کاملا آماده هستند.

واکسیناسیون باید قبل از ایجاد کامل بیماری انجام شود، در این روزها که ویروس هنوز به طور کامل در جامعه به گردش درنیامده است، باید از این فرصت طلایی برای واکسیناسیون با دوز تقویت کننده استفاده کرد، فرد دوز شده باید نوبت چهارم واکسن را مصرف کند. .

بر اساس این گزارش، سبد فعلی واکسن‌ها متنوع است و بیشترین واکسن‌ها سینوفارم، آسترازنکا و پاستوکوک است. واکسن برکت پلاس مجوز لازم را دریافت کرده است و افراد می توانند از این واکسن به طور اختصاصی برای این سویه استفاده کنند.

مراکز واکسیناسیون خدمات ارائه می دهند و طبق مشاهدات خبرنگار فارس تمامی واکسن ها در مراکز موجود است و سطح خدمات با سرعت بالایی ارائه می شود. برای جلوگیری از افزایش عفونت ها و مرگ و میر ناشی از کرونا باید پروتکل های بهداشتی رعایت شود. شهروندان باید از ماسک استفاده کنند.

لزوم استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی و رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی در اماکن عمومی

بخشدار تهران بر لزوم استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی و رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی در اماکن عمومی تاکید کرد و استاندار گفت: در هفته های اخیر به لطف خدا در برخی روزها تعداد فوتی های ما به صفر رسیده است اما اکنون با توجه به همه شاخص ها. شاهد رشد نسبی هستیم. به گونه ای که تعداد بیماران، بستری ها و فوتی ها افزایش یافت و در برخی مناطق میزان مرگ و میر دو رقمی شد.

بر اساس این گزارش، هر فردی که به هر دلیل علائم بالینی یا علائم سرماخوردگی دارد، مراقبت از خود و قرنطینه را در اولویت قرار دهد و از اجتماع دوری کند. در حال حاضر جهشی در این ویروس داریم که طبق گزارش دانشگاه های علوم پزشکی، شیوع و شیوع این ویروس به میزان قابل توجهی افزایش یافته است به گونه ای که هر فرد می تواند 16 تا 18 نفر را مبتلا کند، بنابراین اگر فردی علائم داشته باشد. ، باید مراقبت شود.

در اماکن عمومی مانند بازارها و وسایل نقلیه عمومی در مترو استفاده از ماسک کاهش یافته است

پروتکل های بهداشتی باید رعایت شود و در هفته های اخیر استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی در کشور و استان تهران به حداقل رسیده است زیرا مردم معتقدند بیماری کرونا ریشه کن شده است به گونه ای که از ماسک در اماکن عمومی مانند بازارها و بازارها استفاده می شود. حمل و نقل متروی شهری شهروندان برای کاهش میزان آلودگی مجددا از ماسک استفاده کنند.

با اجرای طرح واکسیناسیون شاهد کاهش چشمگیر مرگ و میر و شیوع ویروس کرونا بوده ایم که در برخی روزها به صفر رسیده است و در چند ماه اخیر کمتر به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک توجه شده است. و این مشکلات باعث شد که سرایت این ویروس دوباره افزایش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید