آمار مشاوره تفاوت نسل در البرز نگران کننده است/ والدین با توجه به سن فرزندان خود رفتار کنند.


ساعت: 21:45
تاریخ انتشار: 1401/03/15
کد خبر: 1843783

آتنا کاظمی گفت: شکاف نسلی بین والدین و فرزندان چالش های مختلفی را به دنبال داشته است که اگر با آگاهی و درک متقابل به آن نگاه نکنیم عمیق تر خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آتنا کاظمی مشاور خانواده در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: تفاوت نسل ها واژه تازه و خیلی عجیبی نیست اما در عصر حاضر بسیار پر رنگ تر از دوره های دیگر است.

وی ادامه داد: شکاف نسلی بین والدین و فرزندان چالش های متفاوتی را به همراه داشته است که اگر با آگاهی و درک متقابل به آن نگاه نکنیم، عمیق تر خواهد شد.

کاظمی افزود: یکی از روشن‌ترین و مهم‌ترین زمینه‌های تفاوت‌های بین نسلی، مسائل و نگرش‌های فرهنگی است که مبتنی بر ارزش‌ها و هنجارهای اجتماعی، دانش، باورها و آداب و رسوم است.

وی گفت: در برخی موارد والدین کمتر پذیرای نوآوری هستند و بیشتر سنت محور و خانواده محور هستند و کمتر در فضای مجازی فعالیت می کنند که این برخلاف معیارهای والدین آرمان گرا است.

وی گفت: آماری که فرزندان و والدین در زمینه تفاوت نسل به مراکز مشاوره استان ارسال می کنند نگران کننده است.

کاظمی در ادامه با بیان اینکه بخش عمده ای از معضل اختلافات بین نسلی ناشی از عدم آموزش سواد رسانه ای است، گفت: زمانی که نتوانستیم سواد رسانه ای را برای والدین با فرزندانشان توسعه دهیم، این شکاف بین نسلی قبلاً رخ داده است.

این کارشناس در پایان خاطرنشان کرد: بهترین راه برای کاهش تفاوت های نسلی این است که والدین همگام با فرزندان خود باشند چرا که البته نیازهای کودک با نیازهای نوجوانان و جوانان متفاوت است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید