آمریکا: افزایش فشار بر چین برای خرید نفت ایران

آمریکا: افزایش فشار بر چین برای خرید نفت ایران

رابرت مالی، نماینده ویژه دولت بایدن در امور ایران در مصاحبه با شبکه خبری بلومبرگ آمریکا گفت: چین مقصد اصلی صادرات غیرقانونی ایران است و واشنگتن فشار خود را بر پکن برای توقف خرید نفت ایران افزایش خواهد داد. انجام دادن.”

وی افزود: آمریکا اقداماتی را برای توقف صادرات نفت ایران انجام خواهد داد و به کشورها هشدار خواهد داد که نفت ایران را نخرند. ما هیچ یک از تحریم های خود علیه ایران به ویژه در مورد فروش نفت ایران را کاهش نداده ایم.

گزارش‌های مالی پس از گزارش‌هایی مبنی بر رسیدن فروش نفت ایران به بالاترین سطح خود در سه سال اخیر منتشر شده است.

برخی رسانه‌های راست‌گرا و محافل سیاسی مخالف برجام در آمریکا می‌گویند افزایش فروش نفت ایران به این دلیل است که دولت بایدن چشم خود را بر صادرات نفت ایران به چین و سایر کشورها بسته است تا امکان احیای برجام را افزایش دهد. ; با این حال، مالی روز گذشته در مصاحبه با بلومبرگ این ادعا را رد کرد و گفت که دولت بایدن هرگز چشم خود را بر روی تحریم های نفتی ایران نبسته و حتی در ماه های اخیر بارها شبکه حمل و نقل و فروش نفت ایران را با تحریم های جدید هدف قرار داده است.

برآوردها نشان می دهد که ایران در ماه های پایانی سال گذشته بیش از 1.3 میلیون بشکه در روز نفت صادر کرده است. مقصد اصلی فروش نفت ایران، بازار چین است.

از زمان شروع جنگ در اوکراین و افزایش قیمت انرژی در بازارهای جهانی، فروش نفت ایران نیز تحت تاثیر شرایط جدید بازار قرار گرفته و رو به رشد است.
مقامات ایرانی می گویند از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم و به ویژه پس از شروع جنگ در اوکراین، صادرات نفت ایران افزایش یافته و ارز حاصل از صادرات نیز به طور کامل به کشور وارد شده است.

پیش بینی می شود صادرات نفت ایران در سال 1401 نزدیک به 50 میلیارد دلار درآمد ارزی برای اقتصاد ایران ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید