آمریکا: اگر ایران اصرار بر طرح مسائل خارج از برجام داشته باشد، هیچ تضمینی برای دستیابی به توافق وجود ندارد، تهران باید جدی باشد.

آمریکا: اگر ایران اصرار بر طرح مسائل خارج از برجام داشته باشد، هیچ تضمینی برای دستیابی به توافق وجود ندارد، تهران باید جدی باشد.

ند پرایس در یک کنفرانس خبری گفت: ما به آنها به وضوح گفته ایم که آزادی آنها اولویت ما است و به جز برجام به مذاکره در مورد این موضوع ادامه خواهیم داد.

وی با اشاره به سابقه طولانی ایران در حبس خارجی ها برای استفاده به عنوان اهرم، گفت: ما در این مورد با متحدان صحبت کردیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه در امور دستگیری و بازداشت دو شهروند فرانسوی در ایران گفت: ما نیز مانند همکاران فرانسوی خود آن را محکوم می کنیم و از ایران می خواهیم این دو شهروند فرانسوی را آزاد کند.

ند پرایس درباره نتیجه مذاکرات انریکه مورا با مقامات ایرانی در تهران گفت: ما و شرکایمان آماده هستیم، مدتی است که آماده ایم.

پرایس گفت: ایران باید جدی باشد. وی اذعان کرد که “هنوز برخی مسائل وجود دارد که در صورت تصمیم ایران می توان به سرعت آنها را حل کرد”.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره اظهارات همتای ایرانی خود که گفته بود ایران چندین پیشنهاد از طریق مورا ارسال کرده است، اظهار نظر نکرد و گفت: “ما مشتاقانه منتظر گفتگوهای بیشتر با مورا هستیم.”

وی بار دیگر تاکید کرد که اگر ایران بر طرح موضوعات خارج از برجام اصرار کند، هیچ تضمینی برای دستیابی به توافق وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید