آمریکا ایران را تحریم می کند

آمریکا ایران را تحریم می کند

در راستای رویکرد دوسوگرایانه واشنگتن در قبال جمهوری اسلامی ایران و ترس از قدرت پهپادهای تهران، وزارت خزانه داری آمریکا بار دیگر تحریم های جدیدی را به این بهانه اعمال کرد و هشت مقام ایرانی و دو کشتی ایرانی را تحریم کرد.

روز پنجشنبه به وقت محلی، در راستای ترس از نفوذ و قدرت پهپادهای ایرانی، وزارت خزانه داری آمریکا تحریم های جدیدی را علیه جمهوری اسلامی ایران به دلیل برنامه پهپادهایش اعمال کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد: امروز دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا هشت تن از مدیران ارشد شرکت پراور پارس را تحریم کرد. این شرکت ایرانی پیش از این به دلیل تولید پهپاد شاهد برای سپاه پاسداران از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم شده بود.

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که دو کشتی مکران و دانا نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران را نیز به عنوان اموالی که دولت ایران در آن ذینفع است شناسایی کرده است.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و ​​اطلاعات مالی، در ادامه ادعای واشنگتن گفت: شرکت های ایرانی به تولید پهپاد برای سپاه و ارتش ایران ادامه می دهند. ایران پهپادهای مورد نیاز روسیه را برای عملیات نظامی علیه زیرساخت های حیاتی در اوکراین تامین می کند. ایالات متحده به حمله به تمام عناصر برنامه هواپیماهای بدون سرنشین ایران ادامه خواهد داد.

در واقع، وزارت خزانه داری آمریکا 8 کارمند پیش از این پراور پارس را به اتهام ساخت پهپادهای شهید تحریم کرده است.

بر اساس اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، افراد تحریم شده شامل شامل حسین شمس آبادی، علی رضا تنگسیری، ابوالفضل ناظری، محسن اسدی، محمدصادق حیدری موسی، ابوالفضل صالح نژاد، محمدرضا محمدی و ابوالقاسم والا گهر هستند که به گفته وزارت امور خارجه آمریکا، در هیئت هستند. هیئت مدیره شرکت پراور پارس حضور دارد.

وزارت بازرگانی آمریکا پیشتر در 11 فوریه اعلام کرده بود که هفت شرکت ایرانی به بهانه ساخت پهپادهایی که روسیه از آنها برای حمله به اوکراین استفاده می کند، در لیست سیاه تجاری این کشور قرار گرفته اند.

دیدگاهتان را بنویسید