آمریکا به دنبال تسخیر هواپیمای توقیف شده با 5 ایرانی در آرژانتین / واشنگتن: انتقال این هواپیما از ایران به ونزوئلا بدون مجوز انجام شده است.

آمریکا به دنبال تسخیر هواپیمای توقیف شده با 5 ایرانی در آرژانتین / واشنگتن: انتقال این هواپیما از ایران به ونزوئلا بدون مجوز انجام شده است.

روز جدید : وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که به دنبال توقیف یک هواپیمای باری ونزوئلا در فرودگاه بوئنوس آیرس آرژانتین است زیرا می گوید این هواپیما متعلق به یک شرکت ایرانی «مرتبط با گروه های تروریستی» است. وزارت دادگستری ایالات متحده مدعی شد که انتقال مالکیت هواپیما توسط ماهان به یک شرکت ونزوئلایی در اکتبر سال گذشته بدون مجوز قبلی از دولت ایالات متحده بوده است و ماهان ایر دستور صادر شده توسط وزارت بازرگانی ایالات متحده در سال 2008 را نقض کرده است. محل.

وزارت دادگستری ایالات متحده اعلام کرد که به دنبال توقیف یک هواپیمای باری ونزوئلا در فرودگاه بوئنوس آیرس آرژانتین است زیرا می گوید این هواپیما قبلا متعلق به یک شرکت ایرانی «مرتبط با گروه های تروریستی» بوده است.
این درخواست یک روز پس از آن منتشر شد که یک قاضی آرژانتینی دستور خروج 12 نفر از 19 خدمه آن هواپیما را از آرژانتین صادر کرد. آن قاضی همچنین دستور داد تحقیقات در مورد چهار ایرانی و سه ونزوئلایی خدمه آن هواپیما برای ادامه یافتن ارتباط احتمالی با “گروه های تروریستی” ادامه یابد.

یک هواپیمای باری بوئینگ 747 متعلق به Emtrasur، یکی از شرکت های تابعه خطوط هوایی کانویاسا ونزوئلا، در 6 ژوئن (16 ژوئن) پس از ورود به آرژانتین در فرودگاه بین المللی خارج از بوئنوس آیرس بازداشت شد.

پس از تصرف این هواپیما، گذرنامه خدمه هواپیما شامل 14 ونزوئلایی و 5 ایرانی ضبط شد.

وزارت دادگستری آمریکا روز سه شنبه درخواست خود را برای توقیف آن هواپیما ارسال کرد. ماه گذشته یک دادگاه فدرال در واشنگتن به دولت آمریکا دستور داد تا هواپیماهای ساخت آمریکا را به دلیل نقض قوانین کنترل صادرات این کشور توقیف کند.

وزارت دادگستری آمریکا می گوید این هواپیما توسط شرکت هواپیمایی ماهان خریداری شده است که آمریکا آن را به همکاری با نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای حمل سلاح متهم کرده است. آمریکا شرکت ماهان را تحریم کرد.

خطوط ایر کانویاسای ونزوئلا نیز تحت تحریم های آمریکا قرار دارد.

وزارت دادگستری ایالات متحده مدعی شد که انتقال مالکیت هواپیما توسط ماهان به یک شرکت ونزوئلایی در اکتبر سال گذشته بدون مجوز قبلی از دولت ایالات متحده بوده است و ماهان ایر دستور صادر شده توسط وزارت بازرگانی ایالات متحده در سال 2008 را نقض کرده است. محل.

متیو اولسن، رئیس بخش امنیت ملی وزارت دادگستری در بیانیه‌ای گفت: «وزارت دادگستری معاملاتی را که تحریم‌ها و قوانین صادرات ما را نقض می‌کند، تحمل نخواهد کرد».

دادستان کل آمریکا به صراحت اعلام کرده است که ایالات متحده با همکاری شرکای خود در سراسر جهان به دولت ها و نهادهای تحت حمایت دولت اجازه نخواهد داد که تحریم ها و سیستم کنترل صادرات را برای فعالیت های مجرمانه خود دور بزنند.

روز دوشنبه یک قاضی آرژانتینی تنها به یکی از خدمه ایرانی آن پرواز اجازه خروج از آرژانتین را داد.

دیدگاهتان را بنویسید