آمریکا خواستار تخلیه شهری تحت کنترل ارتش اوکراین شد

ساعت: 05:57
تاریخ ارسال: 11/01/1401
کد خبر: 1923438

ایالات متحده به اوکراین توصیه کرد با تخلیه شهر باخموت برای حمله متقابل علیه نیروهای روسی آماده شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اسپوتنیک، یک مقام ارشد آمریکایی گفت که ایالات متحده به کیف توصیه کرده است که بر دفاع از شهر باخموت پافشاری نکند و در عوض روی آغاز یک ضد حمله بزرگ علیه نیروهای روسیه تمرکز کند، زیرا نیروهای نظامی روسیه در حال پیشروی هستند.

در این گزارش آمده است که دولت بایدن در تلاش است تا رهبری اوکراین را متقاعد کند که حفظ شهر باخموت، معروف به آرتیوموفسک، منطقی نیست، زیرا ماندن در باخموت توانایی اوکراین را برای انجام یک ضد حمله موفق علیه نیروهای روسی در جنوب مختل می کند. و لازم است نیروهای اوکراینی این شهر را تخلیه کنند.

این مقام آمریکایی که نامش فاش نشده است، گفت: در این مرحله زمان به نفع روسیه است زیرا مسکو از نظر توپخانه موجود و تعداد نیروها در منطقه از کیف پیشی گرفته است.

این گزارش می افزاید: اوکراین برای آموزش سخت افزارهای نظامی جدید که توسط متحدانش وارد کشور می شود به زمان نیاز دارد و به همین دلیل باید باخموت را با زمان معامله کند تا برای ضدحمله آماده شود.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا دیروز گفت که ایالات متحده در حال حاضر به اوکراین کمک می کند تا برای یک ضد حمله بهاری علیه نیروهای روسیه آماده شود.

باخموت در بخش شمالی دونتسک در بخشی تحت کنترل دولت اوکراین قرار دارد و یک مرکز حمل و نقل مهم برای تامین تجهیزات برای نیروهای اوکراینی مستقر در دونباس است.

همچنین هفته گذشته، روسیه کنترل شهر استراتژیک سولدار، در حدود شش مایلی باخموت را به دست گرفت و زمینه محاصره نیروهای اوکراینی مستقر در آنجا را فراهم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید