آموزش و پرورش از وظایف برنامه ششم در حوزه احراز صلاحیت معلمان عقب است

آموزش و پرورش از وظایف برنامه ششم در حوزه احراز صلاحیت معلمان عقب است

علیرضا منادی سفیدان ضمن برشمردن اهمیت مهارت آموزی اظهار داشت: کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در سال سوم مجلس نگاه ویژه ای به موضوع مهارت آموزی دارد و اجرای صحیح قوانین در این حوزه را دنبال خواهد کرد.

وی با بیان اینکه بر اساس مستندات فوق 50 درصد دانش آموزان و 30 درصد دانش آموزان در کشور باید به سمت آموزش های مهارتی روی بیاورند، افزود: برنامه ششم توسعه نگاه ویژه ای به موضوع مهارت آموزی داشت که در این زمینه تقویت خواهیم کرد. برنامه هفتم . .

منادی سفیدان با بیان اینکه بر اساس برنامه ششم توسعه 30 درصد آموزش های دانشگاهی باید مهارت محور باشد، افزود: موضوع مهارت در مهمترین قوانین کشور در برنامه های 5 ساله عنوان شده است و 2 وظیفه آن است. در برنامه 5 ساله ششم قرار گرفته و این موضوع باید به صورت ویژه پیگیری شود.

وی با اشاره به جایگاه ایران در تولید علم گفت: رتبه ایران در تولید علم و دانش 14 است و جزو کشورهای اول دنیا هستیم بنابراین در برنامه هفتم توسعه باید نگاه ویژه ای به این حوزه داشته باشیم.

وی ادامه داد: اکنون دنیا به سمت مهارت آموزی پیش می رود و افراد زیادی برای آموزش مهارت اقدام می کنند که راه بسیار موثری برای کسب و کار سریع است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات شورای اسلامی با بیان اینکه از عملکرد وزارت آموزش و پرورش و وزارت آموزش و پرورش راضی نیستیم، افزود: درصدهای ذکر شده در برنامه 5 ساله ششم محقق نشده و همچنان وجود دارد. کار باید انجام شود

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در شورای اسلامی، تصریح کرد: فناوری و توسعه فناوری دست به دست هم می دهد و مهارت ها را همراهی می کند و نباید فقط به یک طرف ماجرا نگاه کرد.

منادی سفیدان با بیان اینکه باید فرزندان خود را از کودکی مهارت‌آموز تربیت کنیم، گفت: مهارت‌های یادگیری از خانواده شروع می‌شود اما متاسفانه خانواده در این زمینه ضعیف است. باید از ابتدای زنجیره تامین تا انتها یکپارچه شود و اگر بدون یکپارچگی کار کنیم بهره وری کاهش می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید