آنهایی که لمس کردند می گویند وزنه برداری گل سرسبد است

ساعت: 18:05
تاریخ انتشار: 1300/09/16
کد خبر: 1790392

در سفر رئیس کمیته ملی المپیک به اردوی وزنه برداری چه گذشت؟

رئیس کمیته ملی المپیک از اردوی تیم ملی وزنه برداری بازدید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری درباره مشکلات اعزام وزنه برداران به مسابقات جهانی تاشکند گفت: متاسفانه نتوانستم وزیر را ببینم. تیم باید به مسابقات اعزام شود اما هنوز پول نداریم. من هرگز برای رشته ای که مدال می گیرد چنین تحقیر ندیده ام.

رئیس فدراسیون وزنه برداری یادآور شد: 2 فرش دارم و حاضرم آنها را بفروشم و ارز بگیرم. من در آن چند سال چنین وضعیتی را ندیده بودم. اتفاقاتی افتاده که نمی خواهم بگویم. اگر وزنه برداری در اولویت نیست، آن را ببندید. من مطمئن هستم که استاندار بزرگ از کسب عناوین خوشحال می شود و حریفان ناراحت می شوند. اقداماتی انجام شده اما من در کشور چنین ورزشی ندیده ام، خوشبختانه ما سیاسی نیستیم اما از استرس خوابم نمی برد.

مرادی توضیح داد: این ظلم را از کجا بیاورم؟ نمی خواهی خداحافظی کنم تا ظلمی بر وزنه زدن نباشد. 40-50 هزار دلار برای اعزام تیم لنگ هستیم. چطور مربی خارجی معرفی می کنند و قراردادهای بزرگ می بندند اما با ورزشکاری که می خواهد مردم را خوشحال کند اینطور رفتار می کنند.

* صالحی امیری: وزنه برداری گل سرسبد بعد از مبارزه بود، کسانی که از دوپینگ استفاده می کنند جواب بدهند.

رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در حاشیه بازدید از اردوی وزنه برداری گفت: با علی مرادی و برخا صحبت کردم. من درباره مرادی چیزهای زیادی می دانم، او با اخلاق و ریشه دار است. ما همیشه او را در میان دوستان مشترک خود به عنوان یک اخلاق شناس می شناسیم. او به کار خود بسیار علاقه دارد و وزنه برداری را بیشتر از فرزندانش دوست دارد.

رئیس کمیته ملی المپیک یادآور شد: خیلی ها برای تخریب آمدند و گفتند وزنه برداری در توکیو کار نمی کند اما وزنه برداری دو سهمیه دارد. چرا تخریب می کنی؟ آیا اتفاقی که افتاد نتیجه یک اقدام عمدی بود یا نه؟ کسانی که استفاده کرده اند باید جواب بدهند. ناب ترین دوره وزنه برداری مربوط به این دوره است.

وی با اشاره به نتایج المپیک توکیو گفت: در وزن بودم و شرایط را دیدم، اشتباه کوچکی بود وگرنه هر دو محبوب روی صحنه می آمدند. علی داودی هم اعتبار پیدا کرد. کاهش وزنه برداری چه فوایدی برای ورزش ایران دارد؟ وزنه برداری بعد از پرچمدار همیشه باید حمایت شود. کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود. سجادی چندین بار به من گفت که او بهترین مربی است و باید قدردان او باشیم.

صالح امیری با اشاره به کسب مدال وزنه برداری بانوان گفت: فدراسیون این جسارت را داشت که ورزش بانوان را احیا کند. نفرت پنهان از وزنه برداری فوران کرد و حسادت و غرور نمایان شد. ورزشکار ما نشان داد که حجاب مانعی برای وزنه زدن نیست. وزارتخانه و کمیسیون باید با فدراسیون ها برای رفع موانع همکاری کنند. باید حمایت، هدایت، نظارت و رفع موانع باشد، زیرا امسال سال موانعی است که مقام معظم رهبری هم به آن اشاره کردند.

وی افزود: در حال صحبت با وزارتخانه هستیم و تلاش می کنیم موانع را برطرف کنیم. این تیم اعزام خواهد شد و تا جایی که بتوانیم کمک خواهیم کرد. ما در تهیه بلیط و هزینه های تحویل کمک خواهیم کرد، مشکل با گفتگو و آرامش حل خواهد شد. این جوان با انگیزه مطمئنا به هانگژو افتخار خواهد کرد و لبخند را بر لبان مردم ایران خواهد آورد. ما مطمئن هستیم که پرچم ایران در سال 2024 در پاریس برافراشته خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید