آژانس انرژی اتمی مدعی سطح غنی سازی فردو است


ساعت: 02:45
تاریخ انتشار: 1401/03/31
کد خبر: 1877417

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در آخرین گزارش خود درباره ایران اعلام کرد که ایران در حال آماده شدن برای افزایش غنی‌سازی در تاسیسات هسته‌ای فورد است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رویترز، آژانس بین المللی انرژی اتمی در آخرین گزارش خود درباره ایران اعلام کرد که ایران در حال آماده شدن برای افزایش غنی سازی در تاسیسات هسته ای فورد خود است.

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) که روز دوشنبه توسط رویترز مشاهده شد، نشان می‌دهد که ایران در حال آماده شدن برای استفاده از سانتریفیوژهای پیشرفته IR-6 در تاسیسات زیرزمینی خود است که به راحتی قابل هماهنگی است. “تغییر سطح غنی سازی و افزایش غنی سازی اورانیوم.”

در گزارش رویترز آمده است: «آبشار یا گروهی متشکل از 166 ماشین، در واقع دومین آبشار IR-6 است که در فورد، جایی در کوهستان‌ها نصب می‌شود، و تنها آبشار با زیرعنوان‌های اصلاح‌شده برای تسهیل غنی‌سازی بین خلوص‌های مختلف است». . او این کار را می کند.”

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای اعلام کرد که ایران به آژانس اطلاع داده است که غیرفعال‌سازی را به عنوان یک فرآیند پیش از غنی‌سازی آغاز کرده است. این آژانس همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرد که تهران میزان غنی‌سازی آبشار را مشخص نکرده است.

انتظار می رود گزارش جدید آژانس در مورد ایران که اکنون به نقل از رویترز منتشر شده، اندکی پس از آن منتشر شود که شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در آخرین نشست خود ادعاهای ضد ایرانی یکجانبه خود را مطرح کرد. او در وین چنین قطعنامه ای را غیرسازنده خواند. علاوه بر روسیه، دولت چین نیز به قطعنامه اخیر ضدایرانی شورای حکام رای منفی داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید