آکسیوس: بلینکن از بنت خواست جایگزین هایی برای برجام ارائه کند

آکسیوس: بلینکن از بنت خواست جایگزین هایی برای برجام ارائه کند

روز جدید یک مقام وزارت خارجه آمریکا به خبرگزاری اسراییل اکسیوس گفت، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا از نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل و دیگر مقامات رژیم خواسته است تا جایگزین هایی برای توافق هسته ای که غنی سازی اورانیوم در تهران را محدود می کند، ارائه دهند.

وزیر خارجه آمریکا در سفر اخیر به اسرائیل از نخست وزیر مخالف احیای معاهده ان پی تی پرسید که چه راه حل جایگزینی برای محدود کردن غنی سازی اورانیوم می تواند ارائه دهد.

آکسیوس روز چهارشنبه به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا و یک مقام اسرائیلی نوشت: «مسأله ایران در مرکز گفتگوهای آنتونی بلینکن و نفتالی بنت در روز یکشنبه بود.

به گفته اکسیوس بنت، آنتونی بلینکن به او گفته است که اگر ایران بداند با تحریم های سنگینی مشابه تحریم های اعمال شده علیه روسیه مواجه خواهد شد، 90 درصد از غنی سازی خالص را برای استفاده نظامی کنار می گذارد.

بر اساس این گزارش، بنت همچنین گفت که توافق هسته‌ای تنها وصله‌ای است که در چند سال آینده مشکل را حل می‌کند و در عین حال میلیاردها دلار در اختیار ایران قرار می‌دهد که می‌تواند از آن برای دنبال کردن آنچه به گفته او «کار شیطانی است» استفاده کند. ” “در حوزه استفاده.

بنت به صراحت گفته است که کشورهای منطقه باید با عواقب توافق نیروها با ایران کنار بیایند.

دیدگاهتان را بنویسید