آیا آبله میمون یا آبله مرغان خطرناک است؟


ساعت: 12:18
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1840563

این فوق تخصص بیماری های عفونی گفت: افرادی که واکسن آبله مرغان زده اند در اکثر مواقع به آبله میمون مبتلا نمی شوند و معمولا در معرض خطر مرگ نیستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شبنم تهرانی، فوق تخصص بیماری های عفونی در گفت و گو با خبرنگار تهران نیوز، درباره نسل جدید بیماری های عفونی به نام آبله میمون گفت: اگرچه کنترل بیماری عروق کرونر قلب زمان زیادی نمی برد، اما شنیدن نوع جدیدی از بیماری های عفونی ناراحت کننده است. بیماری به نام آبله میمون است، اما نباید زیاد نگران این بیماری بود، اما این بدان معنا نیست که بهداشت فردی و عمومی رعایت نشود.

وی افزود: بیماری جدید آبله میمون که بیشتر در مناطق دورافتاده مرکز و غرب آفریقا دیده می شود، تعداد قابل توجهی از مردم را مبتلا کرده و این بیماری باعث ایجاد بثورات پوستی در نقاط مختلف بدن می شود.

این فوق تخصص عفونی گفت: خیلی ها نگران مدت زمان درمان و پایان بیماری هستند، اما نباید زیاد نگران بود و معمولا بین 6 تا 13 روز از شروع علائم تا پایان آن می گذرد.

تهرانی ادامه داد: افراد مبتلا به این بیماری علائمی شبیه سرماخوردگی دارند و تب، سردرد شدید، تورم غدد لنفاوی، درد پشت و عضلانی و کمبود شدید انرژی را تجربه می کنند و با شروع تب، جوش ها و التهابات پوستی مشابه است. آبله مرغان ایجاد می شود که اغلب از صورت شروع می شود و سپس به سایر قسمت های بدن سرایت می کند.

وی تاکید کرد: معمولا کف و کف پا درگیر این بیماری است و حدود 95 درصد از این ضایعات پوستی در صورت، 75 درصد در کف دست و کف پا و 30 درصد دیگر در سایر اعضای بدن ظاهر می شود.

این فوق تخصص عفونی توصیه کرد: مردم مراقب سلامت خود به ویژه بیماران باشند تا از تماس با دیگران خودداری کنند. همچنین راه های انتقال این بیماری تماس با دام های آلوده و خوردن گوشت خام و مصرف فرآورده های خام دامی است که بهتر است قبل از مصرف گوشت خوب پخته شود.

وی گفت: افرادی که در برابر آبله مرغان واکسینه شده اند اکثر اوقات بیمار نمی شوند و معمولاً در معرض خطر مرگ نیستند، اما با پیشرفت علم، واکسن های جدیدتری برای مبارزه با ویروس جدید ساخته می شود.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید