آیا آب در تهران توزیع می شود؟!

آیا آب در تهران توزیع می شود؟!

ساعاتی پیش خبری مبنی بر محدودیت آب در تهران در رسانه ها منتشر شد که صحت ندارد و همانطور که اعلام شد این محدودیت فقط برای مشترکانی است که از آب سوء استفاده می کنند و برای سایر مشترکین نیز شرایط به همین منوال خواهد بود. مثل قبل.

در گزارشی که امروز در برخی رسانه ها منتشر شد، آمده است: «طبق بیانیه شرکت آبفای استان تهران، به دلیل مصرف بی رویه آب شرب در تهران، ذخایر آبی موجود این استان تامین نمی شود و این روند احتمال محدودیت‌ها.” این درست است. نمی‌شود.

بررسی های انجام شده توسط شرکت آبفای استان تهران نشان می دهد که وضعیت آب پایتخت در حال حاضر پایدار است و برنامه ای برای اعمال محدودیت کلی در توزیع آب وجود ندارد. تنها محدودیتی که در تهران در حوزه آب اعمال شده است، برخورد بازدارنده با مشترکان سرکش است.

از ابتدای مهرماه تا امروز آب 37 هزار مشترک تهران از ساعت 9 صبح تا 17 به صورت موقت قطع شد تا این مشترکان بتوانند الگوی مصرف خود را تنظیم کنند. نیاوران، دیباجی، آیت‌الله کاشانی و شهرک غرب از نظر مشترکین سوء مصرف آب، پیشتاز مناطق تهران هستند و نیاوران با 18200 مشترک رکورددار سوء مصرف آب در تهران است.

البته باید توجه داشت که وضعیت منابع آبی تهران چندان مساعد نیست و میزان ذخایر آب سدهای تهران 223 میلیون مترمکعب است که نشان می دهد 88 درصد از مخازن سدهای پنج گانه در تهران خالیه همچنین در روزهای اخیر رکورد مصرف با مصرف لحظه ای 53 هزار لیتر در ثانیه شکسته شد، البته در 24 ساعت گذشته پیک مصرف لحظه ای آب در تهران در حد 45 هزار لیتر در ثانیه است.

اما خبری از محدودیت یا توزیع آب برای مشترکان در تهران نیست.

توسعه می دهد. اما نحوه هدایت یک موشک بالستیک مافوق صوت برای اصابت یک کشتی در حال حرکت، کار بسیار دشواری است که قبلاً مشابه آن را ندیده بودیم.

وی با اشاره به مشکلات کشور گفت: ما چشمان خود را بر روی مشکلات نمی بندیم و مشکلات اقتصادی و نوسانات ارزی را درک می کنیم اما دولت و مسئولان در صدد رفع آن هستند و ملت نباید تسلیم هیچ مشکلی شود.

دیدگاهتان را بنویسید