آیا امکان فروش سهام وجود دارد؟

آیا امکان فروش سهام وجود دارد؟

روز جدید مشاور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: اکنون تصمیمی برای فروش مستقیم یا غیرمستقیم سهام عدالت گرفته نشده است.

پیمان حدادی به آخرین وضعیت فروش سهام عدالت در روز جاری اشاره کرد و افزود: هیچ خبری مبنی بر آغاز فروش سهام عدالت وجود ندارد و هیچ تصمیمی از سوی مسئولان در این زمینه گرفته نشده است.

وی افزود: ماهیت سهام عدالت از ابتدا این بود که آن سهام را از سهامداران حفظ کند تا سالانه از سود آن سهام بهره مند شوند.

حدادی خاطرنشان کرد: اگر این سهام برای فروش در اختیار مردم بود، مسئولان ارزش ریالی سهام را که 500 هزار تومان تا یک میلیون تومان بود، به صورت نقدی به مردم پرداخت می کردند.

حدادی تاکید کرد: با توجه به اینکه شرکت های سرمایه ای شرکت های استراتژیک محسوب می شوند و عملکرد و سودآوری آنها هر روز در حال بهبود و افزایش است. بنابراین مردم باید سهام خود را حفظ کنند.

حدادی افزود: به دلیل این موضوع تصمیمی برای فروش مستقیم یا غیرمستقیم سهام گرفته نشده است.

توزیع سهام عدالت بین بازماندگان

مشاور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه به بازماندگان سهام عدالت اشاره کرد و گفت: افرادی که اکنون تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند اما از سهام عدالت بهره ای نبرده اند. آنها بازماندگان سهام عدالت محسوب می شوند و قرار است از ابتدا سهام عدالت به این افراد واگذار شود.

وی گفت: بقیه افراد باید برای گرفتن سهام مورد تحقیق و تفحص قرار گیرند و برای شناسایی این گروه ها تحقیقات سازمان و مجلس نیاز است.

دیدگاهتان را بنویسید