آیا دلار افزایش می یابد؟ | روز جدید

آیا دلار افزایش می یابد؟  |  روز جدید

روز جدید عباس علوی می گوید: از نظر متغیرهای بنیادی فضای کلان اقتصادی و تاثیرگذار بر قیمت دلار، تحولات 6 ماهه اول سال 1401 به گونه ای نیست که اخبار تکانه های قابل توجهی را در قیمت دلار منعکس کند. – راد، کارشناس اقتصادی و معتقد است در حالی که روند فرسایشی مذاکرات برجام به همین منوال ادامه دارد و مملو از اخبار ضد و نقیض است، دلار در بازار ایران بین 30 تا 33 هزار تومان بچه می چرخد.

دلار در انتظار اخبار از برجام است

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه توافق یا عدم توافق برجام مهمترین خبری است که در شرایط کنونی بر قیمت دلار تاثیر می گذارد، می گوید: چه چیزی این قدرت را دارد که قیمت دلار را در سریع ترین زمان ممکن به کمترین حد ممکن افزایش دهد. سقف 27 هزار تومان و بالاترین سقف 37 هزار تومان در فصل پاییز عبور از روند فرسایشی مذاکرات هسته ای و تعیین تکلیف نتیجه مذاکرات خواهد بود عباس علوی راد ادامه داد: در صورت شرایط فعلی با توجه به ادامه مذاکرات برجام، سقف تغییرات قیمت دلار بین 30 تا 33 هزار کانا خواهد بود.

آیا ناآرامی های اخیر دلار را گران کرده است؟

به گفته این کارشناس اقتصادی، توسعه بازار آزاد دلار در اولین ماه پاییز نشان می دهد که با وجود دامنه تغییرات حدود 2 هزار تومانی قیمت دلار در 15 روز اول مهرماه، دلار در حال حاضر هنوز در زیر سطوح تاریخی آن محدود است. 20 مهرماه دلار به 33500 تومان رسید که بی سابقه بود.علوی راد ادامه می دهد: عوامل بی ثبات کننده نرخ ارز در روزهای اخیر افزایش یافته است. بنابراین می بینیم که در ماه های اخیر علاوه بر سیگنال های مثبت و منفی مذاکرات هسته ای، آشفتگی های چند هفته اخیر نیز به آنها اضافه شده است.

شوک خارجی برای بازار ارز؟

این کارشناس اقتصادی در خصوص پیش بینی قیمت دلار در 10 روز آینده گفت: تغییرات کلی در ماه های اخیر و تلاطم های چند هفته گذشته حاکی از آن است که قیمت دلار در بازار آزاد ظرفیتی ندارد. عبور از سقف تاریخی 33 هزار و 500 تومان در دو هفته آینده علوی راد معتقد است: از نظر متغیرهای بنیادی فضای کلان اقتصادی و تاثیر بر نرخ ارز، توسعه 6 ماهه اول سال 1401 به گونه ای نیست که اخبار مربوط به سال 1390 را منعکس کند. تکانه های قابل توجهی در قیمت دلار

این کارشناس اقتصادی می گوید: بنابراین در حال حاضر آنچه می تواند قیمت دلار را تا پایان فصل پاییز به پایین ترین حد 27 هزار تومان و بالاترین قیمت 37 هزار تومان برساند، چیزی جز تعیین تکلیف مذاکره هسته ای و رسیدن به یک … توافق یا عدم توافق

منبع: اقتصاد 24

دیدگاهتان را بنویسید