آیا رقم یارانه نقدی مستمری بگیران در خرداد تغییر کرده است؟

آیا رقم یارانه نقدی مستمری بگیران در خرداد تغییر کرده است؟
چندین سال است که یارانه نقدی پرداخت شده است. همه مردم یارانه نقدی دریافت نمی کنند. پیش بینی می شود یارانه نقدی در این ماه افزایش یابد. یارانه نقدی برای کمک به مردم برای امرار معاش داده می شود. جزئیات جدید یارانه نقدی را بخوانید.

به گفته معاون وزیر کار، مستمری بگیرانی که جزو ده نفر اول هستند اما می گویند فرزندانشان مستقل یا مجرد هستند برای ثبت مدارک به کلانتری به اضافه 10 مراجعه کنند.

ابوحمزه معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: وقتی خانه ای می خرید یا دو خودرو دارید، در دهک دهم نیستید.

وی گفت: 7 میلیون نفر باقی مانده اند که هیچ یارانه ای دریافت نکرده اند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ملاک محاسبه یارانه ها ترکیبی از شاخص های دارایی، درآمد و میانگین موزون است.

وی خاطرنشان کرد: تعدد اموال جزو ملاک های استعمار زدایی نیست.

خبر مهم یارانه بازنشستگان دهم
ابوحمزه معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: وقتی خانه ای می خرید یا دو خودرو دارید، در دهک دهم نیستید.

وی گفت: 7 میلیون نفر باقی مانده اند که هیچ یارانه ای دریافت نکرده اند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ملاک محاسبه یارانه ها ترکیبی از شاخص های دارایی، درآمد و میانگین موزون است.

وی خاطرنشان کرد: تعدد اموال جزو ملاک های استعمار زدایی نیست.

وزیر کار گفت: دو دسته از افرادی هستند که قبلا یارانه دریافت نکرده اند و در صورت تمایل به دریافت یارانه باید به سایت سازمان هدفمندی یارانه ها مراجعه کنند.

به گزارش اقتصادنیوز، حجت الله عبدالملکی در ادامه با اشاره به اینکه این افراد 7.5 میلیون نفر هستند که در صورت مشمولیت واجد شرایط بودن یارانه می توانند ثبت نام خود را در سایت ثبت نام و پرونده یارانه فعال کنند، گفت: معتقدیم که از این تعداد یارانه است. تعداد 4 تا 5 میلیون نفر پس از ثبت نام یارانه دریافت خواهند کرد.

عبدالملکی با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد مردم درخواست تجدید نظر داده اند، گفت: گروه دیگری که یارانه دریافت نکرده اند کسانی هستند که قبلا یارانه دریافت کرده اند اما چون در دهک دهم هستند یارانه دریافت نمی شود. در اردیبهشت ماه پرداخت شد.این خانواده نیز از طریق سامانه حمایتی درخواست بررسی کردند که به هزینه مبلغ کمک هزینه پرداخت شد.

وی خاطرنشان کرد: برای گروهی از افرادی که برای معاینه مراجعه کرده اند اما ودیعه نداشته اند این روزها دلایل آن مشخص می شود تا اطلاعات شفاف شود.

عبدالملکی ادامه داد: این دو گروه افرادی هستند که قبلا یارانه دریافت نکرده اند و در صورت تمایل به دریافت یارانه باید به سایت سازمان هدفمندی یارانه ها مراجعه کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره گروهی از خانواده‌هایی که یارانه نقدی آنها حذف شده است، گفت: اگر این اقوام واقعاً مشمول یارانه هستند، باید اقدام کنند و در صورت تایید اعتراض، یارانه آن‌ها قطعی می‌شود. پرداخت شود. .

عبدالملکی گفت: از 90 درصد مردم هیچکس از حق خود محروم نمی شود زیرا هدفمندی یارانه ها در حساب هدفمندی یارانه ها سازمان است و این اصلاحات برای شفاف سازی اطلاعات انجام می شود حتی اگر شفافیت در ماه های آینده مشخص شود. «کسانی که شرایط را داشته باشند از ماه های قبل نیز یارانه می گیرند.

سازمان یارانه ها اعلام کرد: این مرحله از پرداخت در ادامه درخواست بازنگری سرپرستان خانوار است که برای رمزگشایی و کاهش یارانه ها در مرحله 135 از طریق سایت hemayat.mcls.gov.ir وزارت تعاون انجام شد. کار و کمک های اجتماعی.

بر این اساس، دیه اضافه از مرحله 135 به حساب عائله مندی که تا قبل از اردیبهشت 1401 مشمول دریافت یارانه بود، اما در این مرحله طبق اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دهک دهم است و متقاضی بررسی و بررسی در طبقه بندی. این وزارتخانه ها سپرده شد.

طبق اعلام سازمان هدفمندی یارانه ها، مرحله دیگری از یارانه جدید 300 تا 400 هزار تنی به حساب خانواده های معترض واریز شده است اما تا زمان مشخص شدن نتیجه بررسی ها مسدود و برداشت نمی شود.

روند پرداخت این یارانه به این صورت است که ماه گذشته دولت در قالب طرح اصلاح نظام یارانه ای، نحوه پرداخت یارانه نقدی را تغییر داد و نیمه شب 20 اردیبهشت ماه یارانه جدیدی را به حساب 72 میلیون سرپرست خانوار واریز کرد. این یارانه برای فازهای 135 و 136 بود، یعنی. اردیبهشت و خرداد و 9 دهک پرداخت شد. هر نفر در سه دهک اول 400 هزار تومان و شش دهک دوم برای هر مرحله 300 هزار تومان دریافت کردند. در این صورت حدود شش میلیون نفر دهک دهم از جمعیت 78 میلیونی حذف شدند که تا اردیبهشت امسال 45 هزار و 500 تن یارانه دریافت کردند. این بازرسی توسط وزارت رفاه انجام شد.

اما اعتراض بزرگی از سوی کسانی که یارانه آنها کاهش یافته بود. این افراد ممکن است در سیستم مشخص شده درخواست بررسی کنند. طولی نکشید که رئیس جمهور دستور واکنش فوری به اعتراضات را صادر کرد و مقرر شد یارانه اردیبهشت یا همان یارانه فاز 135 به حساب خانواده هایی که اعتراض خود را ثبت کرده اند اما «برداشته می شود» واریز شود. به همین دلیل اولین ودیعه برای معترضان در 27 اردیبهشت انجام شد.

سازمان هدفمندی یارانه ها پیش از این اعلام کرده بود که یارانه را در اردیبهشت ماه به تعدادی دیگر از افرادی که تا اردیبهشت امسال یارانه دریافت کرده اند اما به عنوان دهک های پردرآمد از شمول یارانه جدید حذف شده اند پرداخت کرده است و اعتراض آنها وجود خواهد داشت. هیچ انصرافی وجود ندارد تا زمانی که به وضعیت آنها رسیدگی نشود و در صورت واجد شرایط بودن برای کمک هزینه می توانند از آن خارج شوند.

خانواده‌های معترض به حذف طبقه‌بندی و کاهش یارانه‌ها در اردیبهشت‌ماه همچنان می‌توانند با مراجعه به سایت hemayat.mcls.gov.ir وزارت تعاون، کار و رفاه برای بررسی مجدد اقدام کنند.

اخبار جدید از باقیمانده یارانه جدید
سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه ها گفت: زمان ثبت نام یارانه ها قطعا تمدید می شود.

سیده طیبه حسینی سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه ها در گفت و گو در خصوص افراد مجردی که قصد جدایی از خانواده خود را دارند، گفت: می توانید سامانه ثبت نام My.gov.ir را انجام دهید.

وی افزود: افراد مجردی که خانواده آنها یارانه دریافت کرده اند و یا تا اردیبهشت امسال یارانه دریافت کرده اند اما حذف شده اند نمی توانند ثبت نام کنند. این فقط برای افرادی است که یارانه دریافت نکرده اند یا یارانه آنها در سال های اخیر کاهش یافته است. در حال حاضر زمینه های لازم برای ثبت نام این افراد فراهم نشده و اولویت ثبت نام سازمان هدفمندی یارانه ها قبل از ثبت نام بازماندگان است.

خانواده های جدید حساب اجتماعی خود را تعیین می کنند

حسینی در پاسخ به سوالی درباره ثبت نام افرادی که خانواده آنها تغییر کرده است، گفت: فردی که مثلا یارانه گرفته و متاهل است علاوه بر 10 نفر باید به پلیس آگاهی مراجعه کند و مدارک لازم را برای جدا شدن از خانواده ارائه کند. خط پدری «به.بعد از این مرحله سرپرست خانوار حساب بانکی باز می کند.

وی با بیان اینکه این افراد باید به بانک اطلاع دهند تا این شماره حساب را به عنوان شماره حساب اجتماعی در سامانه ثبت کنند، گفت: از آنجایی که این افراد یارانه دریافت کردند، شرایط برای آنها بررسی نمی شود. اما کسانی که از خانواده پدری یارانه نگرفته اند دیگر نیازی به مراجعه پلیس به اضافه 10 ندارند و سرپرست خانواده همسرش را به عنوان نفقه ثبت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید