آیا زمان آن نرسیده که شروع به کندن کنفرانس های بی فایده / زمان تحول کنیم؟!


ساعت: 14:41
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۸
کد خبر: 1839800

معمولاً در ابتدای همه هفته ها و روزهای حوزه فرهنگ، فهرستی از همایش ها، برنامه ها و نشست های بی پایان در رسانه ها منتشر می شود که دستاورد خاصی برای این سازمان به همراه ندارد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ معاون میراث فرهنگی وزارت میراث، گردشگری و صنایع دستی با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که علاوه بر اجرای بیش از هزار برنامه و همایش در سراسر کشور، در دوره فرهنگی به بهره برداری می رسد. 72 و پروژه های مرمت. هفته میراث.”.»

این خبر به نقل از معاونت فرهنگی وزارت میراث و به بهانه آغاز هفته میراث فرهنگی در رسانه ها منتشر شد. عادت دیرینه کارکنان نهادها و سازمان‌های دولتی مختلف در چنین مناسبت‌هایی ارائه گزارش از اجرا، ترازنامه و برنامه‌ها، همایش‌ها و دوره‌هایی است که معمولاً جشن گرفته، تعمیر و افتتاح می‌شود و همه در یک روز برگزار می‌شوند و در نهایت هفته تمام شد

وی اخیراً با اندکی بهبود در نحوه اجرا، به تمامی ایام این هفته با موضوعات مختلف اشاره کرد تا میزان تعهد و تخصص این سازمان، نهاد و وزارتخانه مشخص شود. اما بر اساس تجربیات عملی، آنچه دیده و شنیده ایم، اغلب این همایش ها، برنامه ها و کاوش ها معمولاً به همان روز و هفته اختصاص دارد و وقتی این هفته تمام شود، انگار همه چیز فراموش شده است.


سوت رسانه ای بیدار کننده

حال در این ماجرا که به گفته بسیاری از دلسوزان فرهنگی برای بسیاری از بوروکرات ها تبدیل به عادت شده است، وظیفه رسانه های آگاه، هوشیار و دلسوز این است که با تیزبینی و هوشمندی بر این موضوعات نظارت کنند. در طول سال دائماً به همین کارمندان یادآوری کنید که فراموش کنند تا این مطالبه رسانه ای برای تحریک حرکت و فعالیت جدید در همه عرصه های فرهنگی تحریک شود.


اصلاح سازه های معیوب

بسیاری از سازمان ها و نهادهای فرهنگی موجود به دلیل نداشتن ساختاری مشخص، شفاف و به روز، در حوزه های مختلف فرهنگی به موازات هم فعالیت می کنند و گاهاً یکدیگر را تخریب می کنند، به طوری که بودجه های فرهنگی زیادی به دلیل تصویب، توزیع و معمولاً از دست می دهند. مکان و نتیجه خوبی داشته باشد. به همین دلیل اصلاح ساختار معیوب دستگاه‌های فرهنگی، سیاست‌های اولیه را در مسیر درست قرار می‌دهد و از این رو بودجه‌های تخصیصی در اختیار دستگاه‌هایی قرار می‌گیرد که متعهد و متخصص هستند و در راستای یک حوزه فرهنگی خاص تلاش می‌کنند. .


ترتیب مناسب پست های مدیریتی

اگر از روز اول با ساختاری صحیح، به روز و مؤثر وارد عرصه فرهنگ شوید و رسانه های شما با هوشیاری و هوشمندی از کاستی های احتمالی شما آگاه باشند و دائماً خلأهای احتمالی را به شما گوشزد کنند; اما اگر در پست‌های مدیریتی در حوزه‌های فرهنگی افراد غیرمتخصص و غیرمتخصص تنها بر اساس روابط در پست‌های رهبری قرار گیرند، به اصطلاح همه رشته‌های شما پنبه هستند و این ماشین متحرک هرگز به سمت ایستگاه حرکت نمی‌کند. و مقصد نظر شما نخواهد رسید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید