آیا سید محمد به ستاد وزارت می رسد؟ | گمانه زنی درباره دلیل برکناری سردار و آینده سیاسی او

آیا سید محمد به ستاد وزارت می رسد؟  |  گمانه زنی درباره دلیل برکناری سردار و آینده سیاسی او

روز جدید : امروز خبر برکناری سعید محمد در حالی منتشر شد که برخی شنیده ها حاکی از آن است که وی یکی از گزینه های ابراهیم رئیسی برای وزارت کار است.

– نیلوفر مولایی: اسفند ماه سال 1378 بود که لباس نظامی خود را درآورد و با اعلام انصراف از فرماندهی قرارگاه حاتم الانبیاء، برای رسیدن به مقام اول پاسداری را بر عهده گرفت و خود را به عنوان یکی از کاندیداها معرفی کرد. انتخابات ریاست جمهوری از سال 1400

سردار سعید محمد که بیشترین حواشی را در میان نامزدهای انتخابات داشت، نمونه یک رئیس جمهور جوان انقلابی جریان راست به شمار می رفت، اما این ظهور و اعلام کاندیداتوری نه تنها با استقبال اهالی جناح راست مواجه نشد. ، اما در ابتدا اظهاراتی علیه و بحث در مورد ارائه و تاریخچه آن وجود داشت. به خصوص اینکه سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه اعلام کرد که سردار محمد به دلیل تخلفاتی که در قرارگاه حاتم داشته برکنار شده است. موضوعی که خیلی زود از سوی سخنگوی سپاه تکذیب شد، اما اثری از خود بر جای گذاشت و در نهایت سردار نتوانست از دروازه شورای نگهبان عبور کند و پس از رد صلاحیت، در حمایت از ابراهیم رئیسی بیانیه ای صادر کرد. .

بحث سردار با کلیباف سخت شد

پس از پیروزی ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری، گمانه زنی هایی درباره لیست وی در کابینه مطرح شد. گمانه زنی هایی که از حضور سعید محمد به عنوان یکی از وزرای اقتصادی دولت سیزدهم خبر می داد. اما پس از انتشار لیست کابینه، خبری از حضور سردار به عنوان وزیر در کابینه رئیسی نبود و تنها به سمت دبیری شورای عالی مناطق آزاد به وی سپرده شد.

محمد مهاجری، فعال رسانه ای اصولگرا در گفتگویی اعلام کرده بود که سعید محمد با نظر قوی محمد قالیباف وزیر کابینه نشد.

اما ماجرای تفاوت سردار و کلیباف چه بود؟ بر اساس گزارش ها، پرونده تخلفات مالی عیسی شریفی، معاون شهرداری وقت کلیباف توسط سید محمد جمع آوری و افشا شد و این موضوع دلیل اصلی اختلاف کلیباف و سیدمحمد بود.

سپس نام سعید محمد برای استانداری ویژه سیستان، خوزستان و ستاد اجرایی فرمان امام مطرح شد اما در نهایت به عنوان دبیر شورای عالی منطقه آزاد منصوب و پس از حدود یک سال از این سمت برکنار شد.
پیش بینی آینده سعید محمد

اواخر شهریورماه خبری مبنی بر برکناری سعید محمد منتشر شد اما امروز وزارت اقتصاد این شایعه را تایید کرد و ابراهیمی جایگزین سعید محمد به عنوان دبیر شورای عالی مناطق آزاد شد.

هنوز جزئیاتی از دلیل برکناری سعید محمد منتشر نشده است، اما برخی منابع از اختلاف بین او و محمد باکر کلیباف، وزارت امنیت و اقتصاد خبر می دهند.

اما با رفتن سید محمد این سوال پیش می آید که در آینده چه اتفاقی برای او می افتد؟

برخی شنیده ها حاکی از آن است که وی یکی از گزینه های ابراهیم رئیسی برای وزارت کار است. از سوی دیگر به دلیل بیماری رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی این احتمال وجود دارد که سعید محمد بخواهد جایگزین وی در این وزارتخانه شود.

اما باید دید که تفاوت او و کلیباف شانس حضور سردار در پاستور را مشخص می کند و در صورت معرفی وی به عنوان وزیر، آیا کلیباف مجلس را علیه خود بسیج می کند یا…

منبع: قرن جدید

دیدگاهتان را بنویسید