آیا قیمت دلار به بالای 40 هزار تومان می رسد؟

آیا قیمت دلار به بالای 40 هزار تومان می رسد؟

گروه اقتصادی: ارزیابی ناامیدکننده مقامات آمریکایی در هفته های اخیر از روند مذاکرات باعث شد تا دلار روند صعودی به خود بگیرد. از دیدگاه تحلیلگران اقتصادی، هرگونه خبر منفی می تواند منجر به بازگشت معامله گران صعودی به بازار شود و نرخ دلار رشد جدید و شاید بی سابقه ای را تجربه کند.

بازار دلار پس از انتشار اخبار غیررسمی از واکنش آمریکا به پیشنهاد اتحادیه اروپا و ایران درباره برجام؛ بر خلاف انتظارات و پیش بینی ها دوباره روند صعودی را آغاز کرد.به گفته کارشناسان; وابستگی به فروش نفت باعث شده است که درآمدهای نفتی نقشی حیاتی در اقتصاد ایران داشته باشد. از چهار سال گذشته که این درآمدها قطع شده است، دولت برای جایگزینی درآمدهای خود به استقراض روی آورده است و این وضعیت هزینه دلاری سیاست های دولت را تحت تاثیر قرار داده است.

بازار اکنون منتظر نتیجه معامله است تا وضعیت قیمتی خود را ارزیابی و اعلام کند. بنابراین وابستگی شدید دلار به سیاست خارجی و داخلی نشان دهنده ضعف مدیریتی در نظام اقتصادی کشور است که در این خصوص مسعود دانشمند از اعضای اتاق بازرگانی ایران گفت: اگر تحریم ها باشد. تقویت و محدودیت های افزایش صادرات کالای ایرانی، قیمت دلار به بالای 40 هزار تومان می رسد.این محقق گفت: مشکلات اقتصادی ایران ریشه سیاسی دارد به همین دلیل با وجود اصلاحات اقتصادی در این زمینه همچنان مشکلات وجود دارد. که هر دولتی مبالغ هنگفتی را خرج کرده است.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه دولت تلاش می کند قیمت دلار را در مرز 35 هزار تومان نگه دارد، گفت: سیاست های محدودسازی صادرات ایران همزمان با سیاست های فعلی دولت ممکن است بحران جدیدی را در کشور ایجاد کند. قیمت دلار

وی بیان کرد: به محض خروج دولت از بهار برای تثبیت قیمت ها، احتمال جهش قیمت دلار به بالای 40 هزار تومان وجود دارد.به گفته دانشمندان; مقاومت فعلی دولت برای حفظ قیمت دلار چندان طولانی نیست و به زودی با توجه به شرایط اقتصادی و سیاسی حاکم بر کشور شاهد افزایش نرخ دلار خواهیم بود.عضو اتاق ایران بازرگانی ادامه داد: دولت برنامه ای برای کنترل نرخ ارز ندارد و تنها با سیاست های موقت ایفای نقش می کند. این امر باعث شد تا دلار در اقتصاد برجسته تر شود. وی تاکید کرد: اگر دولت با این رویکرد به دنبال مدیریت بازار ارز باشد، قیمت دلار در آینده نزدیک از مرز 40 هزار تومان عبور می کند.

دیدگاهتان را بنویسید