آیا موفقیت آغوش خود را برای لوپتو باز می کند؟


ساعت: 11:49
تاریخ انتشار: 1301/06/24
کد خبر: 1897455

انیمیشن لوپتو به جشنواره معتبر UFKK ترکیه رفت تا حضور موفقی را در آنجا تجربه کند و از آنجایی که شرکت کنندگان این اثر قصد دارند آن را در ماه اکتبر در کشور اکران کنند، این جشنواره می تواند بستری برای شروع این داستان باشد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ “احمقانه“یک چیز انیمیشن این فیلم موزیکال با فضایی شاد و مهیج است که از مهرماه امسال توسط دفتر پخش بهمن سبز در سینماهای کشور اکران می شود. این انیمیشن سینمای اولین محصول سینمایی مرکز پویانمایی سوره است که توسط هنرمندان کرمانی با تکنیک سه بعدی در استودیو ابعاد فارسوی تولید شده است..

سازندگان این انیمیشن قبل از انتشار عمومی،لپتو“راه جشنواره آنها در ترکیه این کار را انجام دادند تا مسیر فرافکنی خود را پس از موفقیت نهایی این جشنواره هموارتر کنند. جشنواره بین المللی سینمای کودک «یونیورسال» با نام اختصاری UFKK از 15 تا 19 سپتامبر (24 تا 28 شهریور) در استانبول ترکیه میزبان این انیمیشن ایرانی در بخش مسابقه خواهد بود.

اگر سازندگان «لپتو» پس از پایان جشنواره تلاش کنند این انیمیشن را به سینماهای ترکیه بفرستند، سود مضاعفی خواهند داشت، چرا که علاوه بر اکران محلی، می توانند از ظرفیت اکران کشورهای دیگر نیز استفاده کنند. کاری که انیمیشن «پسر دلفین» قبل از اکران خود در روسیه انجام داد و منافع مالی زیادی برای سازندگانش به همراه داشت.

از زمان شروع اکران انیمیشن «پسر دلفین» در ایران، عوامل این اثر تصمیم گرفتند این انیمیشن را در روسیه اکران کنند. محمدامین حمدانی تهیه کننده این اثر درباره جزئیات اکران فیلمش در روسیه می گوید: با بیشترین توزیع موفق به انجام آن شدیم.بیایید با تهیه کننده فیلم در روسیه به توافق برسیم. شرکت “CPS” او بالاترین قیمت را در بین سایر شرکت های تبلیغاتی به ما پیشنهاد داد، بنابراین با آنها قرارداد بستیم و در نتیجه فیلم ما در 2712 سالن اکران شد و در دو هفته اول اکران موفق به کسب رتبه دوم فروش شدیم. در روسیه و مبلغی در حدود 100 میلیون روبل، معادل یک و هفت دهم میلیون دلار فروش. و سپس «پسر دلفین» با تبلیغاتی که در اکران داخلی انجام داد بیش از 6 میلیارد تومان فروش داشته است.


b9315dc7 6b30 4815 a83c 112d2d4cd1f3 خبر خاکستری

آیا موفقیت آغوش خود را برای لوپتو باز می کند؟

اکنون لپتو نیز می تواند همین مسیر را تکرار کند و با یک قرارداد موفق در ترکیه و سایر کشورها به فکر ظرفیت طرح ریزی برون مرزی خود باشد.

در خلاصه داستان «لوپتو» که توسط مرکز بین المللی سوره به صورت بین المللی پخش می شود، آمده است: پدر علی با آموزش ساخت اسباب بازی در کارگاه لوپتو، بیماران خود را درمان می کند. کارگاه اسباب بازی خلاقانه لوپتو که در بین کودکان ایرانی بسیار پرطرفدار است به دلیل خرابکاری توسط فرد ناشناس تعطیل شد. علی سعی می کند پدرش را که از این وضعیت ناامید شده نجات دهد….

جشنواره UFKK ترکیه یکی از 10 جشنواره برتر کودک و نوجوان است که با هدف صلح برای کودکان برگزار می شود و شرکت کنندگان اصلی آن کودکان هستند. هر کشوری در این جشنواره یک میز و یک قسمت مجزا دارد که فرهنگ و آداب و رسوم آن کشور ارائه می شود تا کودکان با آن آشنا شوند.

یکی از ویژگی های این جشنواره فرش صلح است که به صورت دو نوار سفید و مشکی در ورودی محل اصلی جشنواره پهن می شود و همه شرکت کنندگان باید برای تایید حمایت خود از صلح و اعتراض روی پارچه سفید امضا کنند. علیه جنگ با پارچه سیاه می رود.


بیشتر بخوانید؛


لوپتو به جشنواره جهانی کودکان راه یافت


ورود پسر دلفینی به باشگاه میلیاردرها

دیدگاهتان را بنویسید