آیا نباید با واریا غفوری قرارداد ببندیم؟

یک سری اتفاقات عجیب

در چند ماه گذشته اتفاقات عجیبی برای وریا غفوری افتاده است و به نظر می رسد کناره گیری وریا از تراکتورسازی را باید ادامه آن اتفاقات دانست. این بازیکن فصل گذشته به عنوان کاپیتان استقلال عنوان قهرمانی را به دست آورد. مدیران استقلال اما در تصمیمی جنجالی از تمدید قرارداد کاپیتان محبوب خودداری کردند که اعتراض هواداران را برانگیخت. در همان زمان این شایعه مطرح شد که جدایی غفوری از استقلال به مسائل غیر فوتبالی مربوط می شود و در این جدایی باید ردپای فعالیت های اجتماعی و واکنش های او به مشکلات کشور را دید. این پیشکسوت استقلال هر چقدر منتظر تماس مدیریت بود، خبری نشد. اعتراض هواداران، رسانه ها و فوتبالیست ها تغییری در تصمیم مدیران استقلال ایجاد نکرد.

واریا پس از کشمکش های فراوان به فولاد خوزستان رفت. این انتقال در آستانه رد شدن بود، حتی شنیده می شد این بازیکن سرشناس ممکن است بدون تیم بماند. در همان زمان شایعاتی مبنی بر وجود موانع غیر فوتبالی برای ادامه ورزش واریا به گوش می رسید. در نهایت غفوری در آخرین روزهای مانده به شروع فصل با فولاد قرارداد بست. نیم فصل اول در لیگ بیست و دوم اما مدافع سابق تیم ملی دوران موفقی را پشت سر نگذاشت. او نتوانست در اهواز بدرخشد و به دلیل مسائل غیر فوتبالی چند روزی در بازداشت بود. جواد نکونام، سرمربی فولاد خوزستان در تصمیمی عجیب نام وریا غفوری را در لیست مازاد خود قرار داد تا عمر غفوری در اهواز کمتر از حد انتظار باشد.

عدم تمایل استقلال، عقب نشینی تراکتور

جدایی وریا غفوری از فولاد این امید را برای هواداران استقلال برای بازگشت او به تیم محبوبش ایجاد کرده است. گروپا به این بازگشت خوشبین بود. در ابتدای فصل علی فتح الله زاده مدیرعامل استقلال از عملکرد مصطفی آجورلو مدیرعامل وقت آبی ها به دلیل کنار گذاشتن غفوری انتقاد کرد و همه انتظار اقدام عملی فتح الله زاده را داشتند که خبری نشد اما نشد. در حالی اتفاق می افتد که فرضیه حضور واریا در استقلال ممنوع نبود. در این شرایط نام چند تیم از جمله نفت مسجد سلیمان، پیکان و تراکتور به عنوان مشتری این مدافع راست مطرح شده است. خبرنگاران و رسانه های متعددی روز چهارشنبه از توافق نهایی غفوری با تراکتورسازی خبر دادند اما این قرارداد روز پنجشنبه امضا نشد و این تردیدها را در مورد نحوه عملکرد کاپیتان سابق استقلال در فوتبال ایران ایجاد کرد. این سوال پیش می آید که چرا تیم هایی که می خواهند غفوری را کنار بکشند؟

غفوری 35 ساله قصد خداحافظی از فوتبال را ندارد. او از نظر قانونی می تواند به بازی در تیم جدیدی در لیگ ادامه دهد. قرارداد غفوری با فولاد در نقل و انتقالات فسخ شد و او می تواند به عنوان بازیکن آزاد با تیم جدیدی قرارداد ببندد. به نظر می رسد به دلایلی مبهم تیم جدید واریا نباید استقلال یا تراکتور باشد. احتمال کمی نیست که این بازیکن سننجی در لیگ بعد با پیراهن پیکان به میدان برود. البته اگر پیکان به جمع استقلال، فولاد و تراکتور بپیوندد و تصمیم بگیرد این بازیکن محبوب را بگیرد، نباید تعجب کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید