آیا کارلوس کی روش برمی گردد؟ حریف جدی او را حدس بزنید

آیا کارلوس کی روش برمی گردد؟  حریف جدی او را حدس بزنید

تیم ملی فوتبال ایران در فرصت 12 روزه فیفادی در خردادماه تنها یک بازی تدارکاتی مقابل الجزایر انجام داد که با شکست 2-1 مقابل این تیم همراه بود.

همین شکست کافی بود تا دراگان اسکوچیچ سرمربی کرواسی تیم ملی ایران را زیر فشار شدید منتقدان قرار دهد تا در فاصله کمتر از 5 ماه تا جام جهانی 2022 شایعه جدایی اش را منتشر کند.

تیم ملی فوتبال ایران که با هدایت اسکوچیچ توانست به کوتاه ترین مسیر خود را به مسابقات جهانی برساند اما سرمربی کروات باز هم نتوانست فضای کافی را در دل هواداران فوتبال باز کند تا با شور و هیجان در درب خروجی رختکن این تیم قرار بگیرد. .

دیدار حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان با بازیکنان تیم ملی ایران در کمپ این تیم در دوحه قطر، گمانه زنی ها درباره درخواست بازیکنان برای تغییر سرمربی را تغییر داد.

احسان حاجسفی، علیرضا جهانبخش، سردار آزمون، علیرضا بیرانوند، امید ابراهیمی و مهدی طارمی شش بازیکنی بودند که با وزیر ورزش دیدار کردند تا شایعاتی مبنی بر استقبال آنها از جدایی اسکاچ تایید شود.

حاج صفی در بازگشت از اردوی قطر معتقد بود هرگونه تغییر مربی به ضرر تیم ملی است تا به شایعات پایان دهد.

با این حال، جدایی اسکوچیچ دوباره تغییر کرد و میرشاد ماجدی در یکی از آخرین مصاحبه های تلویزیونی خود با اعتماد به نفس صحبت نکرد و منافع تیم ملی را در اولویت قرار داد.

بی پولی فدراسیون فوتبال و انتقاد از نحوه برنامه ریزی تیم ملی، وزارت ورزش را بر آن داشت تا با دستور ویژه رئیس جمهور بودجه ای را برای حل مشکلات مالی در نظر بگیرد.

همین موضوع شایعه فشارهای وزارت ورزش برای جایگزینی سرپرست کادر فنی تیم ملی ایران را با وجود امتناع های فراوان، بیش از هر زمان دیگری به حاشیه فدراسیون فوتبال برای درج نام مربیانی مانند کارلوس کی روش نزدیک کرد. برای بازگشت به تیم ملی ایران.

میرشاد مجیدی، رئیس فدراسیون فوتبال که در دو هفته اخیر سه دیدار با وزیر ورزش داشته، سرسختانه با هرگونه گمانه زنی مبنی بر بازگشت پرتغالی برای هدایت تیم ملی بزرگسالان مخالف است.

مجیدی به هیچ وجه از مذاکرات با کی روش خوشحال نیست و بازگشت خود را کاملا به ضرر تیم ملی ایران می داند. رئیس فدراسیون فوتبال با وجود اینکه هنوز برای ماندن اسکوچیچ در جام جهانی 2022 تصمیمی نگرفته اما با هرگونه مذاکره با کی روش مخالفت کرده و تمایلی به بازگشت ندارد.

اما با توجه به اینکه وزارت ورزش بودجه قابل توجهی را برای آماده سازی تیم ملی ایران برای حضور قدرتمند در جام جهانی 2022 صرف خواهد کرد، این احتمال وجود دارد که شرایط پرداخت سرمربی خارجی جدید تیم ملی را نیز داشته باشد. تیم همه اعضای فدراسیون باید آن را رعایت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید