آیا یحیی اتفاقات عجیبی را تکرار می کند؟ توصیه پیشکسوت پرسپولیس به گل محمدی

آیا یحیی اتفاقات عجیبی را تکرار می کند؟  توصیه پیشکسوت پرسپولیس به گل محمدی

پرسپولیس دومین شکست فصل خود را در اهواز مقابل شاگردان جواد نکونام متحمل شد. محمود کلهر پیشکسوت پرسپولیس معتقد است که اگر شیخ دیابات از ابتدا در ترکیب اصلی پرسپولیس قرار می گرفت شاید نتیجه متفاوتی در زمین به دست می آمد.

وی هنگام بیان این جمله می گوید: چون دیابات در حمله پرسپولیس بود خطرات بیشتری جلوی دروازه فولاد ایجاد می شد و شاید اگر این مهاجم یا سایر بازیکنان دقت بیشتری می کردند پرسپولیس به عنوان یک بازیکن زمین را ترک نمی کرد. بازنده. قطعا به نظر می رسید جواد نکونام و کادر فنی فولاد خوزستان پرسپولیس را به خوبی آنالیز کرده بودند. تیم فولاد فضای هافبک ظهردار پرسپولیس را اشغال کرده بود و فاصله مدافعان و هافبک های تیم نکونام بسیار کم بود و فضایی برای کار شاگردان گل محمدی نمی گذاشتند. شاگردان فولاد در نیمه اول با همان سبک بازی به آنچه می خواستند رسیدند و به گل رسیدند.

کلهر در ادامه خاطرنشان می کند: تفاوت کیفیت یک بازیکن لالیگا مانند روبرتو تورس با یک بازیکن معمولی خارجی در این است. مطمئن باشید هیچ بازیکن ایرانی در لیگ برتر نمی تواند ضربه ای که بازیکن اسپانیایی زد را بزند. ضربه سر تورس نشان از کلاس بالایی داشت و همه تیم های ما باید در خرید بازیکنان خارجی مراقب باشند تا چنین خریدهای خوبی انجام دهند.

وی ضمن اشاره به گل روبرتو تورس یادآور می شود: یک طرف دروازه تورس و در طرف دیگر پاس دیدنی احسان پهلوان! هنوز در تعجبم که چرا پرسپولیس بازیکن باکیفیتی مثل احسان پهلوان را از دست داد؟ این را تابستان گذشته هم گفتم و الان واقعاً می بینید که پهلوان چه سهمی در شکست پرسپولیس داشت. او یک هافبک دونده، سخت کوش و باهوش است. فقط ارسالی که او به تورس ارائه کرده را مرور کنید تا ببینید من چه گفتم. از طرفی غیبت سوروس رفیعی هم محسوس بود. اگر پرسپولیس این هافبک تکنیکی را در اختیار داشت شاید با نبوغ خودش کاری می کرد و در مواقعی مثل بازی ذوب آچان به کمک این تیم می آمد.

محمود کلهر ادامه می دهد: راستش را بخواهید در نیمه دوم یحیی گل محمدی با تعویض های خود کنترل بازی را در دست گرفت. برخی از هم تیمی های فولاد خوزستان با توجه به گلی که به ثمر رسید، برای محافظت از دروازه او عقب نشینی کردند. بر این اساس مالکیت توپ کاملا در اختیار پرسپولیسی ها بود اما بی دقتی برخی بازیکنان در زدن ضربات آخر اجازه جبران گل خورده را به آنها نداد. با این حال پرسپولیس خیلی خوب بازی کرد و بد فوتبالی خود را به این تیم نشان داد. فولاد نیز انگیزه زیادی از خود نشان داد و در این دیدار پیروز شد.

پیشکسوت پرسپولیس در ادامه به حواشی بعد از این برخورد اشاره می کند و به سرمربی این تیم توصیه می کند: خواهش من از دوست خوبم آقای یحیی این است که مثل همیشه آرامش خود را حفظ کنند. متاسفانه در یکی دو سال اخیر فوتبال ما همیشه با تنش و پسرفت همراه است اما پرسپولیس و یحیی گل محمدی باید آرامش داشته باشند. این تیم پرسپولیس با فوتبالی که ارائه می دهد می تواند قهرمان لیگ برتر شود و تک تک بازیکنانش آرام باشند. بازی با فولاد خوزستان گذشت و در تاریخ ماندگار شد. پرسپولیس حالا باید به دیدار با آلومینیوم اراک فکر کند. باید به 3 امتیاز این دیدار فکر کنیم که تیم حریف سختی را پیش رو دارد.

کلهر همچنین می گوید: با اینکه شیخ دیابات هنوز با آن شیخ دیابات استقلال فاصله دارد، اما همچنان مهاجمی سمی و خطرناک است. اگر او در ترکیب اصلی باشد و محمد عمری جوان و تکنیکی در خط حمله در کنار او باشد، قدرت پرسپولیس بیشتر می شود. البته یادتان نرود که این فقط یک پیشنهاد است و من با تمرینات و شرایط تیم آشنا نیستم، چیزی که به ذهنم می رسد این است که پرسپولیس با زوج دیاباته و محمد عمری می تواند کار را برای تیم سخت کند. خط دفاعی هر تیمی

وی در پایان در خصوص خرید مهاجم برزیلی جدید پرسپولیس نیز می گوید: من دقیقا نمی دانم لئاندرو پریرا در چه سطحی است و در حال حاضر در چه شرایطی است اما می دانم که تیم پرسپولیس در حال حاضر به یک بازیکن حرفه ای و شش – نیاز دارد. یک امتیاز فوروارد که جلوی توپ هاست. تبدیل به گل شود پرسپولیس در دیدار با فولاد خوزستان این کمبود را احساس کرد و امیدوارم فروردین برزیلی مهاجمی با کیفیت و موثر برای پرسپولیس باشد.

دیدگاهتان را بنویسید