ائتلاف سعودی 46 بار آتش بس را در الحدیده نقض کرد

بر اساس این گزارش، یک منبع در سالن عملیات افسران رابط گفت: ائتلاف سعودی در 24 ساعت گذشته 46 بار آتش بس را در استان الحدیده نقض کرده است.

این منبع به پرواز هواپیماهای جاسوسی بر فراز منطقه هایس به عنوان بخشی از نقض آتش بس اشاره می کند.

6 گلوله توپ و 37 تیراندازی با سلاح های دیگر از سوی ائتلاف سعودی نقض آتش بس در الحدیده گزارش شده است.

لازم به ذکر است که گروه های یمنی در جریان مذاکرات دسامبر قبل در استکهلم سوئد، توافق آتش بس را در الحدیده امضا کردند. اما از آن زمان تاکنون نیروهای ائتلاف سعودی مرتبا آتش بس را نقض کرده و غیرنظامیان را در این استان هدف قرار داده اند.

آتش بس در سایر استان های یمن توسط ائتلاف سعودی نقض می شود که طی 24 ساعت گذشته 131 بار آتش بس انسانی-نظامی در یمن را نقض کرده است. پیشتر علی الکهوم، یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفت و گو با سایت العهد به عربستان سعودی برای ادامه نقض آتش بس هشدار داده بود.

وی تاکید کرد: نیروهای مسلح یمن هرگز در برابر این تجاوزات بی تفاوت نخواهند ماند و فرصت های زیادی در قبال نقض مکرر آتش بس توسط عربستان سعودی دارند. الکهوم افزود: نیروهای مسلح یمن نوعی سلاح راهبردی تولید کرده اند که در صورت ادامه تجاوزها می تواند علیه عربستان سعودی استفاده شود.

رژیم سعودی بیش از هفت سال است که به همراه چندین کشور عربی مرتبط با آن به یمن حمله کرده است. در جریان این تجاوز هزاران یمنی کشته و زخمی شدند و بسیاری از زیرساخت های این کشور آسیب دید.

دیدگاهتان را بنویسید