ابراز نگرانی هپکویز از تصمیم واردات 10 هزار دستگاه معدن و راهسازی/ سال هاست دست خالی با مافیای پیچیده واردات می جنگیم!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب ؛ روز گذشته سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 1401 گفت: کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال آینده با واردات 50 هزار خودرو و 10 هزار دستگاه ماشین آلات سنگین معدنی و راهسازی با نرخ مصوب هیئت وزیران با ارز غیر صادراتی موافقت کرده است. .

در همین راستا رئیس شورای اسلامی کار هپکو به عنوان بزرگترین تولیدکننده ماشین آلات راهسازی و معدنی در ایران و خاورمیانه در نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی نسبت به مصوبه مجمع مشترک ابراز نگرانی کرد. صدور مجوز واردات 10 هزار دستگاه از سوی کمیسیون در لایحه بودجه سال آینده و آثار زیانبار آن بر روند احیا و افزایش تولید هپکو، توجه جدی به این موضوع و حمایت از این شرکت را خواستار شد.

نامه رئیس شورای اسلامی شهر هپکو کار خطاب به کلیباف:

به دلیل اجرای ناقص اصل 44 قانون اساسی در خصوص خصوصی سازی در کشور، کمتر کسی نام شرکت مادرتخصصی هپکو را در سال های اخیر به دلیل «اعتراضات صنفی و کارگران» و تیترهای اخبار و رسانه های داخلی و خارجی نشنیده است. لذا با توجه به پیگیری و حمایت همه جانبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی شهر اراک و نمایندگان محترم مجلس در کمیسیون های مختلف و بازدیدهای مکرر نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی از شرکت هپکو برای حمایت از تولید داخلی و نشان دادن توانمندی های این شرکت بله در بحث حمایت همه جانبه از تولید داخلی و شناخت نمایندگان محترم از خط قرمز هپکو، امروز سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس محترم واردات ده هزار معدنی و معدنی را تصویب کرد. ماشین آلات راهسازی که می توان گفت همه تولیدکنندگان داخلی را در شوک عجیبی فرو برد.

چرا پس از تبلیغات گسترده نمایندگان محترم مجلس انقلاب برای حمایت از تولید داخلی و تمرکز بر حل مشکلات هپکو و با توجه به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری بر تولید داخلی، شاهد این هستیم که در یک جنگ نابرابر مافیای طلایی و زورگویی نفاق با ترفندهای مختلف و نفوذ در دولت و مجلس عنان هم به راحتی و هم با بهانه های واهی و در غفلت برخی مسئولان این حجم از واردات ماشین آلات معدنی و راهسازی رخ می دهد و متاسفانه شاهد خروج میلیون ها دلار در روز از کشور و هجوم ماشین آلات مستعمل وارداتی بدون برند معتبر از مرزهای جنوبی و شمالی کشور بدون هیچ نظارتی از سوی مراجع ذی صلاح بر کیفیت و کمیت این دستگاه ها و متاسفانه در آینده ای نه چندان دور در قبرستان از ماشین آلات معدنی اصلی در کشور است.

ما کارگران مجتمع هپکو سالهاست با دست خالی می جنگیم به امید اینکه مجلس و دولت انقلابی سر کار بیاید و هرجا برویم فریاد بزنیم یک صدا شنیده ایم این مجلس و دولت. اینگونه تغییر کند که مجلس انقلابی حامی کارگران و تولید ملی است که متأسفانه امروز شاید آخرین بارقه امید باشد.

جناب آقای کلیباف عزیز

بارها و بارها فریاد زدیم و با اسناد محکمی از مزایای نجومی این واردات به مسئولان مربوطه اطلاع دادیم، اما شاید به دلیل تعدد عجیب این مزایا تا کنون هیچکس حرفی نشنیده و خدای ناکرده فردا روزی برگردد. در مورد این رانت هنگفت وارداتی که صدمات جبران ناپذیری به نظام و اعتقادات مردم وارد می کند!!!

چرا معدنچیان می گویند که کشور به بیش از یازده هزار دستگاه ماینینگ نیاز دارد و با گذشت بیش از یک سال از اعلام آمادگی هپکو برای تولید این محصولات، تاکنون تنها حدود 50 دستگاه باید به آن شرکت سفارش داده شود؟ به نظر شما این میزان تناقض در گزارش ها و اقدامات معدنچیان ویژگی دیگری غیر از ایجاد رانت ها و فسادهای عجیب در این صنعت بود و این کشور تا کی می تواند در برابر این حجم از خیانت دوام بیاورد؟ اما بارها اعلام کرده ایم که هپکو با وارداتی که بیش از ظرفیت تولید داخلی نیاز دارد مشکلی ندارد اما چرا یکبار برای همیشه در مجلس تصویب نمی شود این واردات را از طریق کارخانه تخصصی و به صورت شفاف و با گسترش پس از آن برنامه ریزی کنیم. – خدمات فروش در کشور و چرا معادن تخصصی که باید به فکر بهره برداری و تولید ماده معدنی خود باشند، باید به موضوع واردات ماشین آلات توجه کامل داشته باشند.

در نهایت می گوییم با توجه به رویکرد این مجلس انقلابی و توانمندی ها و امکانات و زیرساخت های این شرکت (که عاجزانه از شما می خواهیم شاهد برخی از این فرصت ها باشید) باید حق و مطالبه قوی مدیران وجود داشته باشد. محصولات این شرکت برای انواع محصولات معدنی است، زیرا با این تجهیزات و دانش فنی و امکانات، اگر نتوانیم این محصولات معدنی و سایر تجهیزات عظیم صنعتی و پروژه هایی را که در طول سالیان متمادی و برای بار اول. بکنیم یا مدیران و کارکنان این شرکت فرصت ندارند هر چه زودتر با نیروهای کارآمد جایگزین شوند و یا خدای ناکرده رویکرد دولت در حمایت از تولید داخلی و …. فقط یک شعار و ارزیابی مجدد از این عملکرد است. این به خود مردم واگذار می شود و اگر راه حلی برای این رویکرد غلط اندیشیده نشد، بار دیگر برای حفظ اعتماد مردم به نظام و انقلاب و صیانت از صنایع بزرگ کشور که بخشی از هویت کارگران عزیز است، تلاش کنیم. اتحادیه ادامه خواهد داشت و حق با ما خواهد بود.

رونوشتی از این نامه برای استاندار مرکزی و نمایندگان اراک در مجلس شورای اسلامی ارسال شد.

به گزارش دیار آفتاب ؛ مخلصالمه استاندار مرکزی چندی پیش در بازدید از بخش های مختلف شرکت هپکو اراک گفت: این واحد تولیدی که در سال های اخیر از رونق بی سابقه ای برخوردار بوده هم اکنون به نمادی از ناکارآمدی توسعه صنعتی در استان مرکزی تبدیل شده است.

مخلصالمه گفت: کارخانه هپکو اراک علاوه بر مشکلات ناشی از مدیریت خسارت های گذشته، هم اکنون در حلقه واردکنندگان تجهیزات راهسازی اسیر شده است.

در باره “آره“بیشتر بخوانید:

تاکید رئیس جمهور بر جلوگیری از ورود ماشین آلات مستعمل راهسازی و معدنی

تیغ ماشینی کره ای وارداتی گلوگاه هپکو

هپکو در دام رانت خواران واردکننده ماشین آلات راهسازی گرفتار شده است

هپکو از کما خارج شده اما اگر حفظ نشود دوباره سقوط می کند

تقابل واردکنندگان با هپکو نابرابر و مستمر!

اصرار هپکو و تکذیب / واردات “کمپرسی” کارکنان هپکو با وجود اینکه اعلام کردند هپکو برای تولید داخلی آماده است + فیلم

در حوزه محصولات هپکو نباید واردات انجام شود

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید