ابزار راه اندازی صنعت کشور در عصر ایران قدرتمند / تحقق شعار “سنگ به تیکه” در یزد


ساعت: 14:36
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۹
کد خبر: 1902652

علمدار یزدی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: افزایش 32.7 درصدی رشد ارزشی صنعت استان نشان دهنده تلاش صنعتگران یزدی و جایگاه ویژه استان در این حوزه و تلاش در این زمینه است. منطقه به شعار “از سنگ به قطعه” دست یافته اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا علمدار یزدی در گفتگو با یزدرسا با اشاره به اهمیت صادرات در استان یزد اظهار داشت: صادرات ریشه در تولید دارد و تولید در استان یزد در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد.

وی افزود: در حال حاضر بیش از 3200 کارخانه در استان یزد با تولید 1400 نوع محصول فعال است که تاکنون 410 مورد از این محصولات به بیش از 90 کشور جهان صادر شده است.

دکتر علمدار یزد گفت: استان یزد در سه صنعت مهم قطب تولید کشور محسوب می شود از این رو استان یزد به تنهایی نهمین تولید کننده کاشی و سرامیک در جهان و بزرگترین تولید کننده کاشی و سرامیک در کشور است.

وی با اشاره به اهمیت تولید کاشی و سرامیک در استان یزد گفت: امیدواریم این صنعت به گونه ای عمل کند که بتوانیم شعار سال تولید دانش بنیان و ایجاد اشتغال را در دل این صنعت زنده نگه داریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد ادامه داد: استان یزد در حال حاضر به عنوان یک استان ماشین سازی کاشی و سرامیک فعال است و تولید این ابزار در استان یزد باعث شده این استان عاری از ابزارهای مربوط به کاشی و سرامیک باشد.

وی تصریح کرد: فعالیت صنایع باید به گونه ای باشد که به سمت علوم دانش بنیان حرکت کنند و با توجه به اینکه یزد قطب تولید فولاد کشور است و 15 درصد فولاد کشور در یزد تولید می شود رتبه دوم را در این زمینه داریم. کشور در زمینه فولاد در این صنعت انجام می شود که ماشین آلات تولید فولاد استان یزد به سایر استان ها صادر می شود.

دکتر علمدار گفت: یزد قطب نساجی کشور نیز هست و 27 درصد سرمایه گذاری و تولید نساجی کشور در استان یزد توزیع می شود و این استان در بسیاری از محصولات نساجی از جمله فرش، ترمه، پارچه پرده و … رتبه اول کشور را دارد. . داده شده.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد ادامه داد: در استان یزد تولید کامل لیوان فنجانی و شیشه کانتینری داریم که علاوه بر عرضه داخلی به 60 کشور دنیا صادر می شود.

وی با اشاره به عملکرد صنعت گران و تولیدکنندگان استان در زمینه های لاستیک، کاغذ، سیم و کابل و توربین گاز، گفت: در صنایع مذکور استان یزد یکی از بزرگترین صادرکنندگان کشور بوده و نیازها را نیز پوشش می دهد. از سایر استان های کشور

علمدار یزدی از صادرات 491 میلیون دلار کالا به وزن 3 میلیون تن به سایر کشورها خبر داد و افزود: کاشی و سرامیک، شیشه، پلاستیک، منسوجات، مولیبدن و… کالاها و فرآورده هایی است که این استان را به یکی از 8 استان برتر صادرات غیرنفتی و سه استان برتر صادرکننده فرآورده های نفتی در کشور تبدیل کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد ادامه داد: در مقایسه با سال های 1400 و 1399 حدود 370 میلیون دلار صادرات انجام شده که رشد ارزشی آن در سال 1400 معادل 32.7 درصد بوده که نشان از تلاش صنعتگران استان و صنعتگران استان دارد. استان در این زمینه جایگاه ویژه ای دارد و شعار سنگ به تیکه با همت این حوزه محقق شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید