ابعاد شخصیت امام خمینی (ره) برای نسل امروز نیازمند بازتعریف است.

مدیر حوزه علمیه کاترین با اشاره به جامعیت به عنوان ویژگی امام راحل گفت: امام خمینی (ره) مرجع مطلق جامعه دینی و در ابعاد مختلف فقهی، فلسفی، عرفانی و حقایق عالم و توانا بود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از ابعاد شخصیتی امام، توانایی های اجتماعی و احساس مسئولیت اوست; ویژگی ای که منجر به انقلاب اسلامی شد.

این مسئول اذعان داشت: احساس مسئولیت اجتماعی امام بسیار قوی و مهم است به طوری که ایشان می توانند مانند بسیاری از علمای قم به تدریس اصول و تفسیر بپردازند، اما احساس مسئولیت اجتماعی ایشان باعث شد که ایشان نتوانند با رفتارهای نادرست اجتماعی در منطقه مقابله کنند. حاکمان ساکت هستند.

سبحانی بیان کرد: در واقع امام راحل منشأ انواع انحرافات اخلاقی، معنوی و اجتماعی در اداره کشور را می دانست و معتقد بود که اگر منشأ اصلاح شود جامعیت اصلاح می شود.

وی با اشاره به ویژگی های اخلاقی و عرفانی امام خمینی(ره) گفت: ابعاد اخلاقی، عرفانی و معارف الهی امام خمینی(ره) نیز از ایشان عارف ساخت.


صفت شجاعت در وجود امام نهادینه شد

مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: اگر معرفت و توکل خداوند متعال بر خداوند نبود، انقلاب اسلامی محقق نمی شد. شاید تحصیلات علمی و احساس مسئولیت اجتماعی بالا به تنهایی برای انقلاب کافی نباشد. “

سبحانی، شجاعت را از دیگر ویژگی های امام (ره) عنوان کرد و ادامه داد: شجاعت در وجود امام نهادینه شد و همین امر باعث شد که از خدای دیگری نترسد و تهدیدها و اتفاقاتی که ممکن است به نحوی برای ایشان رخ دهد در نکند. بترس

وی افزود: شجاعت امام به ایشان اجازه داده است که در مقابل رژیم منحوس پهلوی و پس از پیروزی انقلاب در برابر ابرقدرت بلامنازع جهانخوار بایستد و بگوید: آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

مدیر حوزه علمیه افزود: شجاع ترین انسان ها هم نمی توانند با این صراحت در برابر ابرقدرتی که در دنیا مورد اختلاف است چنین موضعی بگیرند، لذا شجاعت امام از بارزترین ویژگی های ایشان بود.

وی اذعان داشت: امام خمینی (ره) علاوه بر انقلاب سیاسی، انقلابی اسلامی و دینی را برپا کرد، لذا مردم ایشان را به عنوان یک رهبر دینی شناختند که در این راستا توانست رهبری دینی جامعه و انقلابی به رنگ اسلام را به دست گیرد. خلق شده با ارزش ها و آرمان های مبتنی بر آموزه های اسلامی.

دشمن سعی دارد شخصیت امام را به نفع خود مخدوش کند

مدیر حوزه علمیه گفت: دشمن در صدد تحریف شخصیت بارز امام و تبلیغ رضاخان و محمدرضا علیه رژیم منحوس پهلوی است در حالی که جوانان امروز بسیار باهوش تر از نسل های گذشته هستند.

سبحانی اذعان داشت: فضای مجازی جایی است که می توان به راحتی دروغ را به واقعیت تبدیل کرد، بنابراین باید روش ها و ترفندهای شفاف سازی و ضد تحریف را در این فضا آموخت و به کار گرفت.

این مسئول با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیان گفت: فوریت جهاد تبیان به این دلیل است که اجازه نمی دهیم دشمن با ترفندهای ناشی از فضای مجازی مردم ما را فریب دهد.

وی گفت: با گذشت زمان اعتماد عمومی به فضای مجازی کاهش یافته است، به طوری که تخمین زده می شود بیش از 40 درصد اعتماد مردم به فضای مجازی در سال های اخیر کاهش یافته است زیرا مردم متوجه شده اند فضای مجازی چیست، کدام حقایق قابل دستکاری است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید