اتحادیه اروپا با تحریم جامع منابع نفتی روسیه موافقت کرده است

نماینده اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد که آخرین دور تحریم ها واردات نفت روسیه را بیش از دو سوم در میان اعضای اتحادیه اروپا محدود می کند.

به گفته میشل، این توافق محصول نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل است و هدف آن “منبع عظیم” بودجه روسیه برای درگیری های مسلحانه است.

رئیس شورای اتحادیه اروپا همچنین درباره بسته جدید تحریم ها علیه روسیه در توئیتی نوشت: روسیه برای پایان دادن به جنگ تحت فشار حداکثری قرار دارد.

در عین حال گفته می شود که تنها بخشی از واردات نفت روسیه که تنها از طریق دریا وارد می شود، از تحریم های جزئی معاف می شود.

اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا با اعلام حمایت از بسته جدید تحریم ها علیه روسیه گفت: تا پایان سال حدود 90 درصد از واردات نفت روسیه به اتحادیه اروپا کاهش می یابد.

پیش از این، ولادیمیر زلینسکی، رئیس جمهور اوکراین، از رهبران اتحادیه اروپا خواسته بود تا در کمپینی برای اعمال فشار حداکثری بر مسکو متحد شوند.

اعلام بسته جدید تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه بر خرید نفت و فرآورده های نفتی این کشور به عنوان مهم ترین منبع درآمد مسکو متمرکز خواهد بود و در صورت اجرا به سال ها روابط دیرینه انرژی و تجاری روسیه با روسیه پایان می دهد. . کشور را به حداقل خواهد رساند.

دیدگاهتان را بنویسید