اتحادیه اروپا شراکت استراتژیک با شورای همکاری خلیج فارس را تصویب کرده است


ساعت: 05:50
تاریخ انتشار: 1401/03/31
کد خبر: 1877424

اتحادیه اروپا در بیانیه ای اعلام کرد که مشارکت استراتژیک با شورای همکاری خلیج فارس را تایید کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ایندیپندنت، اتحادیه اروپا شراکت راهبردی خود را با شورای همکاری خلیج فارس اعلام کرده است.

در همین راستا، شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در لوکزامبورگ اعلام کرد که بروکسل به دنبال مشارکت راهبردی با شورای همکاری خلیج فارس و اعضای آن است، زیرا همکاری عمیق بین اتحادیه اروپا و شرکای خلیج‌فارس اولویت خوبی مشترک اتحادیه اروپا با جهانی و منطقه‌ای است. چالش ها.

دو روز قبل، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، بیانیه های نقشه راه راهبردی را با شورای همکاری خلیج فارس در مورد موضوعات مختلف صادر کرد.

تغییرات اقلیمی، گذار به انرژی پاک، امنیت انرژی و رسیدگی به نیازهای بشردوستانه و توسعه جهانی، و همچنین چالش های امنیتی، مهم ترین زمینه های مشارکت استراتژیک بین اروپا و شورای همکاری خلیج فارس هستند.

عربستان سعودی، کویت، قطر، عمان، بحرین و امارات متحده عربی شش عضو شورای همکاری خلیج فارس هستند و لازم به ذکر است که مشارکت راهبردی اتحادیه اروپا با شورای همکاری خلیج فارس در آستانه برگزاری شورای همکاری خلیج فارس به تصویب رسید. رئیس جمهور Jubaiden. آمریکا به عربستان سعودی و دیگر کشورهای منطقه حمله کرده است.

پیش از این منابع خبری گزارش داده بودند که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا قرار است به عربستان سعودی سفر کند و با مقامات سعودی دیدار کند و نیویورک تایمز به نقل از یک مقام دولت آمریکا گزارش داده بود که بایدن در حال برنامه ریزی برای سفر به ریاض است. به سطح اروپایی و متوسط ​​خود خواهد افزود. سفر شرقی نیویورک تایمز افزود که مقدمات این سفر در حال انجام است که قرار است اواخر ژوئن (اواسط تیرماه) انجام شود و بایدن با ملک سلمان بن عبدالعزیز ملک و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی دیدار کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید