اتهام جدید انگلیس به ایران

اتهام جدید انگلیس به ایران

در ادامه تلاش‌های ضد ایرانی غرب، انگلیس تلاش می‌کند تا علیه تهران در سازمان ملل متحد شکایت کند.

به عنوان بخشی از فشار ضد ایرانی خود، بریتانیا اعلام کرد برای اولین بار اسنادی را به سازمان ملل ارائه کرده است که نشان می دهد ایران سلاح های پیشرفته به یمن می فرستد.

به گزارش واشنگتن پست، وزارت دفاع انگلیس در بیانیه ای اعلام کرد: سلاح های توقیف شده از ناو اچ ام اس مونتروز نیروی دریایی سلطنتی به عنوان مدرکی مبنی بر نقض قطعنامه شورای امنیت توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به سازمان ملل ارائه شده است.

در این بیانیه آمده است: این سلاح ها به نمایندگان سازمان ملل که مسئول ارزیابی درگیری در یمن و فعالیت های هسته ای ایران هستند، ارائه شد.

بن والاس وزیر دفاع انگلیس گفت: انگلیس متعهد به رعایت قوانین بین المللی است و به مخالفت با اقدامات ایران که مغایر با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل است ادامه خواهد داد. به همین دلیل است که ما یک نیروی دریایی سلطنتی دائمی در منطقه خلیج فارس داریم که عملیات های امنیتی حیاتی دریایی را انجام می دهد و برای حمایت از صلح پایدار در یمن تلاش می کند!

تلاش دولت انگلیس برای شکایت از ایران به سازمان ملل در حالی است که حمله ائتلاف به رهبری عربستان سعودی به یمن با حمایت کشورهای غربی از سال 2015 تاکنون صدها هزار یمنی را کشته و وضعیتی را در این کشور ایجاد کرده است که سازمان ملل متحد بدترین را در نظر می گیرد یک بحران انسانی در جهان وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید