اثبات کلمه خودکفایی در بیش از 4 دهه انقلاب اسلامی / 40 سال تلاش استکبار برای تضعیف ایران و تحریم دستاوردهای انقلاب

ساعت: 09:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۱
کد خبر: 1804347

در گفت و گو با یک کارشناس مسائل اقتصادی؛

عبدالمجید شیخ گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره)، بن بست فکری نخبگان سیاسی و اقتصادی حاکم شکسته شد، انقلابی که خودکفایی و شکوفایی ایجاد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عبدالمجید شیخ کارشناس اقتصادی و استاد دانشگاه در مراسم گرامیداشت دهه مبارک فجر در گفت و گو با عصر هامون اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) روشنفکر دو امکان دیگر داشت یا وابستگی به نظام سرمایه داری. سلطه یا بر سیستم کمونیستی.

به گفته وی، انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی را به جهانیان عرضه کرد. فرهنگ استقلال نشان از گسترش همه جانبه و اصلاح سبک زندگی، الگوی مصرف و تولید مناسب داشته است. با تشکیل این انقلاب بزرگ و حکومت مردمی، پس از یک دوره چند هزار ساله سلطنت، ابتدا عزت ایران در میان مردم جهان مطرح و تثبیت شد.

شیخ افزود: احیای بخش تولید و روستاها، خودکفایی، خودکفایی، حرکت به سمت اهداف تعیین شده در قانون اساسی و سند چشم انداز کشور را در مسیر پیشرفت قرار داد. ما اکنون در بسیاری از بخش‌های فناوری پیشرفته در بین بهترین‌های جهان هستیم، در بسیاری از پلتفرم‌های اقتصادی رتبه‌های یک تا دهم را داریم و به رشد علمی ۱۱ برابر بالاتر از میانگین جهانی دست یافته‌ایم.

ایران در صنایع مختلف رتبه بالایی دارد

وی گفت: در صنعت هسته ای، هوافضا، نانوتکنولوژی و سلول های بنیادی، صنایع دفاعی، صنایع نظامی و بسیاری از حوزه های دیگر جایگاه های بالایی داریم، پیشرفت هایی که متوقف نشده و نرخ رشد رو به رشد است. مردم به طور مرتب شاهد خلق و انتشار دستاوردهای جدید دانشمندان جوان کشورمان در اخبار روزانه رسانه ملی هستند.

این کارشناس اذعان داشت: در بسیاری از فعالیت ها موفق شدیم زنجیره تولید را از صفر به صد برسانیم، یعنی. تولید محصول نهایی و خودمان راه اندازی و تکمیل زنجیره تولید، طراحی اکثر واحدهای از دست رفته و این روند و روند ادامه خواهد داشت. کشاورزی، صنعت و خدمات و معرفی الگوهایی در دنیای علم و پژوهش از جمله جهاد سازندگی، هدفمندی یارانه ها، بسیج نیروهای مردمی و ….

وی گفت: ایران و انقلاب ما نهادهای بین المللی را به حیرت واداشته است به ویژه با اجرای طرح مشارکت مردمی توانسته ایم دستاوردهای خوبی را به جهانیان ارائه دهیم، یکی از الگوهایی که به تازگی به دنیا و جهان ارائه شده است. منتظر نتیجه هستیم.» آیا طراحی الگوی اقتصاد مقاومتی رهبری معظم انقلاب است.

ارائه ابزارهای مالی غیر ربوی برای اولین بار به دنیا

شیخ ادامه داد: ایران اولین کشوری است که ابزارهای مالی بدون ربا مانند اوراق مشارکت را معرفی کرده و بخش بانکداری بدون ربا را ایجاد کرده است. هر چند ما به کار سیستم بانکی انتقاد داریم، اما این مشکل به طرح کلی برمی گردد، زیرا اگر درست باشد، کاملاً منطبق بر نظام اقتصادی اسلام است.

وی با بیان اینکه مفتخریم که در سال 83 مدل عملیات بانکی بدون ربا را ایجاد کردیم و واژه های جدید حکمرانی خوب را در قالب نظام جمهوری اسلامی ایران به دنیا منتقل کردیم، افزود: داریم هرچند در برخی جاها. شعار می دادند تصور کنید، اما در مناطقی که هم خوب خواندیم و هم خوب بازی کردیم، الگو شدیم. اما دولت های رفسنجانی، خاتمی و حسن روحانی خیانت کردند و بد عمل کردند.

داشتن ارتشی با رهبری منصف، مدبر و بالغ آرزوی جهان است

وی گفت: ما نظام رهبری ولایت فقیه را که یک پدیده جدید و مفید برای مردم است به دنیا معرفی کرده ایم که منافع خود را بر منافع مردم مقدم می دانند.

وی گفت: یکی از دلایل کینه توزی آمریکا و اسرائیل، ایجاد نظام خدامحور جمهوری اسلامی است. با استقرار این نظام، بسیاری از دستاوردها، خودباوری ها، خودکفایی ها شکل می گیرد و بعد از چهل و سه سال رونق و دستاوردها ادامه می یابد.« علم جدیدی را می بینیم، البته با توطئه این شیطان ها مشکل داریم. مردم در سراسر جهان

الگوی حکومت اسلامی، نظام سلطه طلبی غرب را در هم شکسته است

شیخ خاطرنشان می کند که در برخی موارد این سؤال مطرح می شود که با وجود این که ما دستاوردهای زیادی داشته ایم، چرا هنوز این همه مشکل داریم؟ وی افزود: دلیل آن مشخص است. زیرا مدل حکومتی که ما به دنیا معرفی کردیم، نظام و پایه هایی که گذاشتیم، نظام سلطه غرب را از بین برده است و این دیکتاتورها در چهل و سه سال گذشته با تمام قوا توانسته اند از ابزار و تجهیزات جدید استفاده کنند. حیله و سیاست علیه ما توطئه کنند و مانع پیشرفت و حرکت ما شوند تا دنیا الگوی حکومت اسلامی را نبیند و در برابر مفسدان قیام نکند.

این کارشناس اقتصادی گفت: سنت الهی این است که نظام جمهوری اسلامی به دست حافظان صلح جهانی بیفتد و دشمنان شکست بخورند. اسلامی و مظلوم بود و اکنون به نیروی بلامنازع منطقه تبدیل شده است.

وی با اشاره به قدرت تخریب سلطه‌گران اذعان داشت: شاخص شیطان سلطه وجود 160 رسانه بین‌المللی است که علیه نظام ما توطئه می‌کنند و در چهل سال گذشته حتی دو یا سه بار علیه ما توطئه کردند که نشان می‌دهد ما هستیم. معادلات آنها را نقض کردیم که نشان دهنده قدرت و نفوذ ماست.

شیخ افزود: ایران تأثیر بسزایی بر نیروهای مسلط داشته، دارد و خواهد داشت و آنها تمام نیرو، سرمایه و تجهیزات خود را جمع کرده اند تا از پیشروی ما جلوگیری کنند. از آنجا که علت این انقلاب مبارک، ایجاد حکومت اصلاحات جهانی بود که توسط امام خمینی (ره) و با رهنمودها و تدابیر مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای تأسیس شد، مقام معظم رهبری در مقابل مستکبران قیام کردند و به خوبی از خود نشان دادند. صورت.

69a1262f c1af 4224 9699 2a8b0e2f9c55 خبر خاکستری

تخریب تولید داخلی از طریق نهادینه سازی فرهنگ غرب توسط رژیم پهلوی

وی با اشاره به شرارت های خاندان پهلوی گفت: اما اگر از دوران پهلوی فرار کنیم، می بینیم که این سلسله چه در دوران 20 ساله حکومت رضاخان گلدار و چه بعدها در زمان سلطنت پسرش محمدرضا 37 سال در طول 57 سال اقدامات موذیانه و شیطانی علیه مردم ایران انجام دادند. یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین خیانت‌های پهلوی در اقتصاد، نهادینه کردن سبک زندگی غلط، الگوهای مصرف وارداتی و سیطره فرهنگ منحط غربی بر مردم است، مردم ایران با این نهادینه‌سازی فرهنگی غربی.

این کارشناس اقتصادی گفت: رژیم پهلوی الگوی مصرف لوکس وابسته و متمایل به مصرف کالاهای وارداتی را ترویج می کند و در مقابل مدل تولید را از بین می برد و حس کوته فکری و کالاهای بد محلی را در جامعه ایجاد می کند که منجر به این می شود. نابودی تولید داخلی

وی افزود: رژیم پهلوی برای متمدن شدن و در عین حال نابودی صنایع تولیدی داخلی، با ظهور باید اعتبار خود را حفظ می کرد، بنابراین شروع به ایجاد و واردات صنایعی کرد که اصلی ترین صنایع مونتاژ بودند. تولید داخلی و حمایت از صنایع ایران. در عمل، کار ما در داخل فقط این بود که قطعات را کنار هم قرار دهیم.

به گفته شیخ، رژیم پهلوی با استفاده از مبالغ هنگفتی که از فروش نفت به دست آورده، به ویژه از سال 1352 بر اساس افزایش قیمت جهانی نفت که بدون شک حدود 50 درصد افزایش یافته است، درآمدهای دولت خود را افزایش داده است. رشد، عواید آن صرف دربار و شخص شاه می‌شد و مابقی را گاهی صرف ساختن تأسیساتی می‌کردند تا چهره سلطنت حفظ شود تا وجهه آرمان حفظ شود.

سرقت اموال ملی و سوء استفاده از ثروت ملی

وی با بیان اینکه رژیم پهلوی کشور را به صادرات نفت خام وابسته کرد و بیگانگان را بر صنعت نفت ایران مسلط کرد و در واقع نفت را ملک انگلیس خبیث و سپس آمریکای مستکبر کرد، گفت: همان خارجی ها که مثل زالو بودند مردم مردند و حتی وقتی دیدند آجیل هایشان سوخته است، وقتی دیگر نیازی به آنها نبود، آنها را از جرگه خدمات خارج کردند. رضاخان توسط انگلیسی ها مورد آزار و اذیت قرار گرفت و محمدرضا توسط آمریکایی ها اخراج شد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه عمده اقدامات رژیم پهلوی وابستگی کشور به واردات بود، افزود: آنها پول نفت را برای خرید کالاهای مصرفی لوکس خرج کرده اند. دوران کنترل اقتصادی پهلوی به دست انگلیس و آمریکا افتاد، شاهان خیانتکار پهلوی در اثر غارت و دزدی اموال کشور و اختلاس، بسیاری از اموال خود را صرف خود و درباریان خود کردند.

وی گفت: در حالی که فقر و محرومیت گسترده ای در کشور وجود داشت، رژیم پهلوی بخشی از دارایی خود را بدون کم و کاستی در اختیار بیگانگان قرار داد و برای ریشه کنی فقر و محرومیت واقعی ملت، صنعت و نظام کشاورزی تلاش نکرد. کشور را ویران کنید و هیچ سیستم جایگزینی بیاورید و عملاً کشاورزی کشور را نابود کنید و کشور در دوران ریاست جمهوری ترومن در آمریکا به واردات گندم خارجی وابسته شد، در حالی که ایران تا سال 1334 صادرکننده خالص گندم و غلات بود.

گسترش فساد، قاچاق و رانت خواری توسط شاه

شیخ گفت: شر پهلوی در عرصه کشاورزی بر هیچکس پوشیده نیست. یکی از اقدامات رژیم، تخریب یکباره بخش تولید در مقابل رونق بخش غیرتولیدی بود که مبتنی بر انتشار خدمات کم مهارت مانند فروش دستی بود.

به گفته وی، نیروی کار، بخش کشاورزی و بخشی از نیروی کار شهری را به کارگران بیکار مخفی تبدیل کرده است که فقط واسطه گری و تجارت می کنند. از جمله افراد تحت تکفل و درباریان از بیگانگان از طریق و علیه واگذاری امتیازات اقتصادی داخلی و اعطای درصدهای زیادی توسط صاحبان امتیاز. عوامل، بی توجهی به اقتصاد ملی و محرومیت، چرا که همه سعی می کردند جیب خود را پر کنند.

این کارشناس افزود: شاه لعنتی با فرار بیش از 100 میلیارد دلار از اموال کشور را به سرقت برده و با خود به خارج از کشور برده بود. بیکاری گسترده و تورم بالا. در تغییر نگاه فرهنگی با مشکلات عدیده ای مواجه هستیم و رفع آن که ریشه در دوره 57 ساله رژیم منحوس پهلوی دارد، زمان زیادی می برد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید