اجرای جرایم خشونت آمیز بدون اعدام در کوم / عدم قطعیت کوم محور برای قاچاقچیان مواد مخدر


ساعت: 15:59
تاریخ انتشار: 1401/04/01
کد خبر: 1877864

دادستان کوم با اشاره به اینکه محکومیت های جرایم خشن از جمله قتل، آدم ربایی و قاچاق مواد مخدر در سطح وسیع در کوم قاطعانه اجرا می شود، گفت: کوم یک شاهراه حمل و نقل است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از Kum فردا خجت الاسلام والمسلمین حسن قریب دادستان قم ظهر امروز در نشست خبری رئیس قاضی و مقامات قضایی استان قم گفت: در پرونده های کیفری شاهد کاهش بوده ایم.

وی افزود: 24 هزار پرونده کیفری تشکیل، 1640 فقره مرخصی منتهی به حبس، 286 مورد آزادی مشروط، 173 مورد تعلیق، 17 مورد عفو، 583 مورد استفاده از بازداشت الکترونیکی و 11 مورد محرومیت از رضایت والدین در پرونده صادر شده است. محرومیت از زندگی گرفته شد و فقط جنبه کلی آن محقق شد.

دادستان کوم گفت: البته جرایم خشن از جمله قتل، آدم ربایی و قاچاق مواد مخدر با محدودیت شدید مواجه است و در موارد محرومیت از زندگی بدون رضایت، حکم قاطعانه اجرا می شود که این موضوع ناامنی برای افرادی که می خواهند مرتکب جرم شوند.

وی گفت: اجرای قاطع این تصمیمات باعث شده تا کوم در بحث قاچاق مواد مخدر عملکرد خوبی داشته باشد. کوم یک شاهراه حمل و نقل است و برخورد قاطع با مجرمان در این محور آن را برای قاچاقچیان مواد مخدر خطرناک کرده است.

دادستان کوم تصریح کرد: احکام قطع عضو و محرومیت از عمر در سال 1400 اجرا و تعدادی از آنها برای اجرا به تهران فرستاده شد که این احکام به منظور ایجاد امنیت بدون امتناع اجرا می شود.

قریب خاطرنشان کرد: مجتمع جرایم غیرعمد در استان راه اندازی شده است که می تواند الگویی برای کشور باشد. سفارش داده شده است.

وی افزود: در سال گذشته 7 هزار و 174 فقره تصادف وصول شد که از این تعداد 6 هزار و 468 پرونده در هیات حل اختلاف بررسی و منجر به خسارت شد که 88 درصد پرونده ها مختومه شده است. امسال 93 درصد تصادفات ساماندهی شده است «شورای حل اختلاف رسیدگی و رأی صادر کرده است.

دادستان کوم می گوید: پرونده ها یا افرادی با تبلیغ پرداخت سودهای نامتعارف اقدام به جذب سرمایه های مردمی می کنند که در کوم افزایش یافته است. بسیاری از موارد

قریب تاکید کرد: 20 مورد افزایش سرمایه در دادگاه کوم مطرح شد که منجر به صدور حکم شد. محکومینی هستند که پولی برای پرداخت به شاکیان ندارند، از جمله دعوی منتهی به صدور حکم که در آن ۱۱۱۱ شاکی وجود دارد که ریالی برای پرداخت ندارند.

وی گفت: شرکت‌هایی هم‌اکنون از طریق فضای مجازی به صورت عمومی در حال تبلیغات هستند که شامل شرکت‌های سرمایه‌گذاری پیشرو، شرکت سرمایه‌گذاری حجم گستر، شرکت زرین عرش سیمرغ، شرکت مالی پارس، گروه اسلامی هبنا، شرکت تجارت الکترونیک آذران موسوم به آذر سرمایه، شرکت می‌شود. شرکت‌های سرمایه‌ای آینده‌نگر، معروف به امان سرمایه، شرکت‌های مالی تجارت الکترونیک سدید، گستر، سدید سرمایه، و شرکت مالی تجاری تضمینی، معروف به نوین سرمایه، نتوانستند شواهدی دال بر فعالیت اقتصادی در اختیار ما قرار دهند. بسیاری از آنها مشکل داشتند و بسیاری دیگر به دلیل عدم فعالیت اقتصادی دچار مشکل هستند

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید