اجرای جنجالی پنالتی ها در بازی پرسپولیس – نساجی

تقابل پرسپولیس و نساجی پر از موقعیت و گل بود که در نهایت با نتیجه 5-1 به سود قرمزهای پایتخت به پایان رسید و صحنه جنجالی در دقایق ابتدایی بازی با اعتراض به پنالتی علی صفایی همراه شد.

در این صحنه پاس بازیکنان پرسپولیس در شرایطی به وحید امیری رسید که این بازیکن در آفساید مشکوک قرار گرفت و به همین دلیل علیرضا ابراهیمی مدافع نساجی دست خود را به سمت کمک داور بلند کرد تا آفساید را مشخص کند.

اما در همان لحظه وحید امیری توپ را به دست علیرضا ابراهیمی فرستاد که باعث شد علی صفایی سوت او را از دست بدهد و گل اول پرسپولیس را گئورگی گلسیانی از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

کارشناسان داوری تصمیم علی صفایی و محمدرضا منصوری را در این صحنه تحلیل کردند:

وحید امیری مظنون به کمین (دقیقه 6)

اجرای جنجالی پنالتی ها در بازی پرسپولیس – نساجی

*رضا کرمانشاهی: کمین نبود و کمک داور در این صحنه تصمیم درستی گرفت.
* ابراهیم میرزابیقی: در بدبینانه ترین حالت می توان گفت که پای بازیکن آفساید را پوشانده و تصمیم کمک داور درست بوده است.
* حسین عسگری: زاویه دوربین مناسب نیست و فقط در صورت قرار گرفتن دوربین در کمین می توان نظر خاصی داد اما به نظر می رسد صحنه کمین نیست. این صحنه صحنه ای است که تنها فناوری کمک داور ویدیویی می تواند به آن کمک کند.
حیدر سلیمانی: علیرضا ابراهیمی با وحید امیری هم ردیف بود و در کمین نبود.
تورج هاکوردی: طبق تصاویر تلویزیونی در بدبینانه ترین حالت مدافع و مهاجم در یک خط قرار گرفتند.
*علی میرزابیقی: کمین نبود و تصمیم کمک داور در این صحنه درست بود.


هند علیرضا ابراهیمی و پنالتی به سود پرسپولیس (دقیقه 6)

اجرای جنجالی پنالتی ها در بازی پرسپولیس - نساجی

*رضا کرمانشاهی: دست نساجی در موقعیتی غیرعادی قرار گرفت و داور به درستی پنالتی را اعلام کرد.
* ابراهیم میرزابیگی: پنالتی به درستی اعلام شد چون بازیکن نساجی دستش را باز کرد و فضا را اشغال کرد.
* حسین عسگری: طبق عادت همیشگی بازیکنان ایران، نساجی دستش را بالا می‌برد تا در تصمیم داور اختلال ایجاد کند، اما با توجه به اینکه دستش از خط افقی شانه بالا می‌رود و در وضعیتی غیرطبیعی قرار می‌گیرد، این کار از سوی هند خطا محسوب می‌شود. و یک پنالتی به درستی اعلام می شود. بلند شد
* حیدر سلیمانی: بازیکن دستش را به نشانه آفساید بالا می برد و توپ به دستش برخورد می کند و با توجه به اینکه دستش فضای زیادی را اشغال می کند، پنالتی به درستی اعلام می شود.
* تورج هاکوردی: پنالتی به درستی اعلام شد و علیرضا ابراهیمی به دلیل بالا بردن دست در آن موقعیت باید با کارت زرد جریمه می شد.
*علی میرزابیگی: دست علیرضا ابراهیمی بدن او را به طور غیرعادی بزرگ کرد و عمدا به توپ ضربه زد. تصمیم داور برای اعلام پنالتی درست بود.

دیدگاهتان را بنویسید